|
|
|
|---|---|
|
Är det samma låda på e30 325i som den 4x4 325ix?? Hittar ingen info om det någonstans..... | |
|
är det verkligen ingen som vet detta på forumet eller har jag ställt en dum självklar fråga??? ;-) |
|
|
Sök på google på "the iX registry" och kolla den sidan eller på klubben "The BMW 325iX Club" på Yahoo där finns en massa info...... |
|
|
Hittar inget konkret som tyder på det ena eller det andra, enligt realoem så ska det ju vara samma men enligt bmw verkstad så var de tveksamma,,,' Ajajaj inte smidigt och snart är det bankörning!!! ;-) |
|
|
Vad jag sett hittills efter diverse sökningar så fanns det två manuella växellådor på 325:or Getrag och ZF vad jag inte vet är om ZF lådorna kom till Sverige då jag bara sett getrag lådor. Sen vet jag inte riktigt vad det är för skildnad mellan växellådorna för 4wd och rwd men jag har skickat et mail till Getrag och postar det så fort det kommer ett svar |
|
|
tack så mycket för all hjälp "velvet" jahg är dig tacksam... Jobbigt om man köper en låda och är glad i hågen och hyr in sig på en lyft och sedan passar det ej, då är det lätt att saker går sönder ;-) |
|
|
Jag köpte en IX motor med låda till min bil. Den ända synliga skillnaden var att det sitter 2 fästen för fördelningslådan, men inget annat som gjorde att den inte skulle passa, bara lite trängre vid hardyskivan när kardan ska bort/dit. Motorn däremot var en jäkla massa arbete med att få dit, inget att rekomendera för den glade amatören. OBS !! Jag monterade inte IX lådan på min bil, utan jämförde den bara. |
|
|
Vad var problemet med att montera motorn menar du?? Skiljer det ifrån en vanlig m20b25??? |
|
| Annat tråg, annan oljepump som går åt fel håll så man måste byta agregataxel, annan övertrycksventil som inte passar, jag fick göra egna uppfinningar och borra o gänga i blocket, inget hål för oljestickan, större hål för motorfästena som man måsta borra upp och använda skruv med insex skalle, skruvhål för tråget som inte passar, fick borra o gänga nya. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.