AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.760

Z4 i fruktansvärd olycka

Sida 2 av 2
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Volatile, Sant att det kan vara andra anledningar än hastigheten vid en olycka. Jag har själv precis fyllt 26 så jag är inte så gammal själv, Men det är oxå sant att unga människor är överrepresenterade vid olyckor, dom flesta av dessa olyckor hade kunnat undvikas om föraren hade sänkt farten. Kurvan han körde i är inga problem att ta i 50. Allt tyder på att den människan som krockade har kört alldeles för fort för kurvan eller över sin förmåga.
>>Nicke
"Det handlar inte om fördomar utan fakta, Ungdomar i den åldern har en förmåga att krocka mkt mer och värre än andra åldersgrupper."

Om inte det är en fördom så vet jag inte vad en fördom är. Du hänvisar till nån form av statistik och drar slusatser i detta specifika fallet. Låter som själva definitionen av fördommar tycker jag..
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Uppenbarligen vet du inte vad en fördom är. Att ungdomar orsakar mer olyckor än äldre är ett FAKTA. Kolla upp olycksstatistiken så kan du se det själv. Jag har inte sagt att denna människan som vi pratar om här skulle vara en 20 åring med keps. (har ibland keps själv när jag kör) :)
Men att människan (vilken ålder han än har) har kört för fort behöver man inte vara ett geni för att fundera ut. En bil voltar inte vare sig man kör på en trottoarkant eller en hund,katt i 50Kmh. En Z3 voltar inte heller för att man gör en undanmanöver i 50 Kmh. Det krävs lite mer fart för att lyckas med det.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Har bilen verkligen voltat då?
Jag ser inga skrapmärken på vare sig huv, lucka eller fönsterram.
Fönsterramen ser ut att vara knäckt pga att han åkt sidledes in i en stolpe.

Jag skulle inte tro att den har voltat... snarare kanske snurrat men haft hjulen neråt backen och inte mot himlen iaf.

Isåfall borde den voltat uppe i luften och bara landat rätt utan att toucha marken under volten, är det så lätt att få till det så? :-)

Tro inte på vad tidningarna skriver vad ni än gör!

Trist olycka vad det än var för förare... men till er som anklagar en 20-åring i keps... hittar inte 40-åringar gaspedalen ibland också?

Sen säger ju jag självklart inte att det INTE är en 20-åring för jag har inte heller en aning om sanningen!

Kanske var 90-åriga Agda som lånade sonens bil för att åka o handla och ville se vad den gick för? ;-)

/Magnus
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Z3 Magnus, det har du rätt i. Man ska inte tro på allt tidningarna säger. Bilen ser rejält tillknycklad ut men du har rätt i att den faktiskt inte ser ut att ha voltat. SJälvklart kan det ha varit 90 åriga Agda som körde :) Tyvär så är ju chansen större att det var en yngre kille. Om bilen inte har voltat då kan det ha varit vad som helst som orsakade den olyckan.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Bilen kanske kördes av en 20-åring men ägdes av 90 åriga Agda...
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
:) he he
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.