AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.762

Z4 i fruktansvärd olycka

Sida 1 av 2
Njuren
Hoppas personen i fråga mår bra!

Länk

BMW - i nöd och lust?
He
51
Helirupert
BMW M Roadster -97
BMW Z4 sDrive35is -12
Verkar vara en Z3 eller M Roadster...

Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Precis ser mer ut som en Z3:a, hmmm. Dock verkligen otäckt när sånt här händer, usch, håller tummarna på att han/hon klarar sig utan större skador!

Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
han måste ju ialf haft bältet på sig om han voltade i nercabbat, kunde ha gått riktigt åt helsikke, dock kanske det gjorde det ändå? :(

//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Var får tidningar sina uppgifter ifrån egentligen. Bilen är ju en Z3 som nog knappast är värd en halv miljon och en vecka gammal.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det är väl som det alltid är med tidningar.

När det skriver om något man är insatt i så har det alltid fel, sen kan man gladeligen läsa om annat och tro att det är sant.

//Stenback
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser ut som det brunnit så mycket heller på bilden eller har jag fel?
Varför kan inte folk lära sig köra bil? Stackars Z3'a.

/Fredrik
Fredrik M: det behöver inte var förarens fel. Tänk på det. Men du kanske vet nått som vi andra inte vet, håller med om stackars z3:an men värre är det med de som satt i kanske.
Hoppas de klarar sig, bil kan man köpa nytt., inte vise versa.
Inget negativ klang om det verkar så.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Det står att bilen passerade torget i hög fart. Jag hoppas självklart att det gick bra för föraren men om man kör i hög fart mitt inne i stan så får man skylla sig själv om nått händer.
Två bilder till: Länk och Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Låt mig gissa. 20årig förare djupt nedsjunken bakom ratten beklädd med keps...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tidningen har ändrat i artikeln och bl a strukit "ny" angående BMW'n.

___
//Ulf
Jag bor i den byn och jag vet att man kan ta kurvan han sladdade i med 50 km/h utan problem så han körde säkert väldigt fort

Bmw är rätt okey!!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag skulle vilja ha en försäkring där sjävrisken tiodubblas om det utan tvekan framgår att bilen framförts vårdslöst.

Jag är inte det minsta intresserad av att få min premie höjd för att nån jäkel framfört sin bil på ett vårdslöst sätt (om det som tidningen skriver är
korrekt). Visst är det ytterst tråkígt om någon skadar sig i en sådan olycka men glöm inte att (om nu bilen är helförsäkrad) är NI som har helförsäkring som får pynta den där Z3'an. Jag tror dock att jag som har endast trafikförsäkring också får bidra, men det är min högst personliga åsikt.

//Stenback
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
En Z3 2.8 tidig -99 ser det ut att vara... synd.. finns inte så många såna då dom bara gjordes i ett halvår i exakt det utförandet med breda bakskärmar och nya motorn.

Sen att tidningen skriver att bilen passerade torget i hög fart behöver inte alls betyda att det gick fort... han kan ha dragit lite långt på en växel så varvet kommer upp och så ser folk att det är en "sportbil" och då har det genast gått minst 150 enligt dom!
Har själv varit med om folk som har gormat att man kört för fort och i själva verket har man varit långsammast på vägen just då! :-)

Hoppas det gick bra för dom iaf.

/Magnus
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Magnus,

Precis! Jag håller med, det är synd att läsa vilka fördomar ni har. Här läser man saker som "det lär varit en 20-åring i keps" och "vi betalar för den idiotens bil, vi med helförsäkring". Jag får ofta erfara med mitt yngre utseende och bil med tufft utseende ett blängande ifrån många så fort jag kör på små vägar eller torg, det räcker med att dom ser bilen, föraren och hör motorljudet och ser 18" fälgarna så kör man automatiskt skitfort och är livsfarlig.

Vad fan vet ni? Det här är en olycka som tidningen målar ut på sitt sätt, ni kommer med rätt hårda påhopp för att inte sitta med alla fakta måste jag säga.

/Vol
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Som Spider sa så är kurvan han krockade i inga problem att köra 50 i. Med andra ord så måste han ha kört bra mkt fortare än så om han tappar kontrollen med en bil som normalt har rätt så bra grepp i kurvorna.
Det handlar inte om fördomar utan fakta, Ungdomar i den åldern har en förmåga att krocka mkt mer och värre än andra åldersgrupper. Det gör att man tyvär tror att dom som egentligen är skötsamma oxå kör fort.
Nike
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Om man kör lungt så brukar man heller inte volta mitt inne i stan.
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Nike,

Jag håller inte med. Bara för att en hel del saker talar för att det gått fort så behöver det inte nödvändigtvis vara så. Det är fortfarande bara på "antaganden" ni stämplat detta som en vild 20-åring i keps som kört svinfort.

Ni har ju ingen aning om vad som hänt, en bil kan volta av flera anledningar och alla kräver inte att du ska köra tre gånger så fort.

/Vol
Helga
20år: man tror man kan köra bil
40 år: man kan köra bil
60 år: man tror man kan kör bil

//Helga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.