|
|
|
|---|---|
|
Har haft ett par fälgar på 530:in som igentligen är anpassade för e39 och därför behövt använda navringar.. Så skulle slänga över dom på 525:an i stället,men när jag ska sätta på navringarna passar dom inte,själva navet är för stort för ringarna..så jag kör utan ringarna nu,och tycker de hörs som de glappar lite i bland... Så till min fråga då...finns de olika navstorlekar inom e34-familjen? har aldrig hört de dock,men de absolut en skillnad mellan bilarna... | |
|
Kan inte svara på om det skiljer på navdiametrar inom E34-familjen, men tydligen. Centreringsringarna kan inte göra så att hjulen glappar, isf är inte hjulbultarna åtdragna, eller så har du ett rätt rejält glapp i nåt lager. Se ringarna mera som monteringshjälpmedel, det är bultarna och deras koniska säten osv som gör att fälgen inte kan röra sig ur fläcken när de är åtdragna. En del ringar är ju av simpel plast och kan givetvis inte ta upp nån belastning osv. FP |
|
| Kan inte svara säkert på frågan men jag har också fälgar anpassade till e39 på min 525a e34 dessa har ja satt dit med navringar tror e39 har nav 74.1 och e34 72,6 eller nåt skit samma de skiljer i alla fall någon mm tycker de borde vara samma på alla e34 fattar inte varför de skulle vara olika nav?! | |
|
Det är samma nav i hela e34 kretsen(72,6) men det är annorlund ET på 4wd 74,1 är navet på en e39. Det blir skillnad om man har eller inte har Centreringsringar(fick jag erfara nu när jag satte på mina) |
|
|
Jo,vet att de är dom olika måtten på navet mellan e39 och e34...men de konstiga är ju att ringarna passar utmärkt på 530 men inte på 525..?? De skiljer ytterst lite till att få på ringen... |
|
Stekaren |
Inte så att du har en massa rost som är ivägen? |
|
Prova att göra rent ordentligt så ska det nog passa! Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.