|
|
|
|---|---|
|
Jag är i köpartagen och har noterat att Z3 uppdaterades 1999 men har inte lyckats hitta vad denna uppdatering innebar. Den enda skillnaden jag har sett är baklysen som är lite mindre, men det verkar bara vara på vissa 99:or. Vad uppdaterades? Exteriört? Interört? Teknik? | |
|
Vad jag vet om min coupe är iallafall att motorn byttes ut mot en 2,8 med dubbelvanos, alltså M52TU, samma som i 328 E46. Ett mellansteg till 3,0 motorn. Annars tror jag inte de var så mycket mer än så. Det som skiljer är de äldre 1,8/1,9/2,2orna som kunde ha ett smalare bakparti (m-chassi?). __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Här finns lite mer info. Länk |
|
|
adamwasta: Ska du köpa en Z3 så köp så du blir nöjd på en gång, dvs en M, annars kommer du ångra dig fort... |
|
|
Highway Star, donerar du mellanskillnaden? ;-) Jag pluggar och bor i egen lägenhet så jag badar tyvärr inte i pengar... |
|
|
adamwasta: På så sätt. Tyvärr har jag inte tillräckliga mariginaler att spela på för att ägna mig åt välgörenhet så då får du nog (tyvärr) titta åt de billigare varianterna och uppgradera senare :). |
|
|