|
|
|
|---|---|
|
Jag är i köpartagen och har noterat att Z3 uppdaterades 1999 men har inte lyckats hitta vad denna uppdatering innebar. Den enda skillnaden jag har sett är baklysen som är lite mindre, men det verkar bara vara på vissa 99:or. Vad uppdaterades? Exteriört? Interört? Teknik? | |
|
Vad jag vet om min coupe är iallafall att motorn byttes ut mot en 2,8 med dubbelvanos, alltså M52TU, samma som i 328 E46. Ett mellansteg till 3,0 motorn. Annars tror jag inte de var så mycket mer än så. Det som skiljer är de äldre 1,8/1,9/2,2orna som kunde ha ett smalare bakparti (m-chassi?). __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Här finns lite mer info. Länk |
|
|
adamwasta: Ska du köpa en Z3 så köp så du blir nöjd på en gång, dvs en M, annars kommer du ångra dig fort... |
|
|
Highway Star, donerar du mellanskillnaden? ;-) Jag pluggar och bor i egen lägenhet så jag badar tyvärr inte i pengar... |
|
|
adamwasta: På så sätt. Tyvärr har jag inte tillräckliga mariginaler att spela på för att ägna mig åt välgörenhet så då får du nog (tyvärr) titta åt de billigare varianterna och uppgradera senare :). |
|
|
adamwasta: Jag har haft 3 st 2.8'or och har varit toknöjd med dom så det är absolut ett motoralternativ jag kan rekomendera. Numera kör jag en 3.0 vilken jag tycker är den absolut bästa motorn om man ska köra den som bruksbil. Ett perfekt mellanting till 2.8 och M. M'en... visst den är grymt rolig att köra men den blev för extrem för mig som bruksbil (brorsan hade en som jag körde en hel del men tyckte att 2.8'an var skönare att köra sålänge man inte skulle ligga med plattan i botten hela tiden, vilket iaf inte jag gör på väg till jobbet). Så om din budget e lite begränsad men ändå vill ha nåt som flyttar på sig tycker jag absolut du ska sikta på en 2.8. Har man lite mer att lägga och ska köra bilen som bruks så tycker jag det är en 3.0 man ska sikta på. Ska man bara ha den som entusiastbil och inte köra den varje dag till jobbet så är dock M'en ett hett alternativ! Lycka till med billetandet. /Magnus |
|
|
Det är för övrigt min sida som Daniel länkat till... där står ju lite om ändringarna iaf. /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.