|
|
|
|---|---|
|
Har någon erfarenhet av knarrande dörrar på E60, antagligen gummilisterna. Jag har testat det mesta som har rekommenderats på detta forum, bl.a. talk och vaselin. Det märks mest vi acceleration samt när man krypkör, men det är irriterande! //Kona | |
| Kanske att dörrarna behöver justeras in/ut , gå till bmw och lyssna/klaga. | |
|
Reklamera hos BMW lär finnas en service bulletin om att dessa lister skall bytas MVH Dragan |
|
|
Listerna byts ut, finns servicemeddelande om det. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Lyfter en gammal tråd. Uppstår detta bara när det är kallt ute för jag tyckte mig höra lite "tandagnissel" igår när det blev kallt (-5) innan dess har jag inte hört något men att gå till BMW nu är väl för sent med min 05a? | |
|
Det finns teflontape man tejpar på karossen i dörrbågarna så försvinner allt gnissel. Finns på BMW. (Detta var lösningen för att slippa byta alla lister för de som klagade under garantitiden) |
|
| Tvätta den lilla svarta filtriga listen på dörrarna med lite såpavatten, så försvinner allt knirr. Inte så kul på en så pass lyxig bil. Men hjälpte på min 530. //Ha de! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.