|
|
|
|---|---|
|
Idag blev man påkörd när man sakta glider fram i solen på en huvudled... Bilen kom från en gata med väjningsplikt och skrapade upp och bucklade till hela skärmkanten höger fram samt lykthuser, det gick inte fort, 40-50 km/h och fullt med bilar på gatan. Detta är inte sant, har haft min bil i två månader och jag har vårdat den med öm hand... Hur gör jag nu? Han som körde på mig erkände muntligt på platsen, jag tog alla uppgifter. Så jag kontaktar mitt försäkringsbolag imorgon. Är det nåt mer jag behöver tänka på i detta läge? Vem i Göteborgstrakten är bäst på att fixa denna typ av vagnskador??? Tack på förhand! mvh Daniel | |
-:BeeMWe:- |
Du ska nog ha ett papper där han erkänner med namnteckning.. ? |
| Tråkigt att behöva säga detta, men man ska alltid ha med skadeanmälan i bilen och skriva direkt på plats. Personer som är uppstressade och chockade direkt efter en olycka kan, om de är oärliga, ändraa sig när de lugnat ned sig och tänkt efter. Då är det ord mot ord som gäller. | |
325Ci |
om de nu skulle va så så e de ju bra om han tagit pseronuppgiftet från nått ögonvittne om nu det fanns |
|
Tack för hjälpen!! Har varit hemma hos honom ikväll och fått underskrift på min "skadeanmälan". Känns lite bättre nu... Återstår, vilken firma rekommenderar ni att man anlitar i gbg-trakten för att fixa lack-skador/repor?? mvh Daniel |
|
|
Beklagar sorgen =( "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power |
|
jocker18@home.se |
en liten saga :D jag åkte sakta men säkert ut till mammas jobb, skulle hämta henne, och lotsa henne hem efter jobbet, för det var ett jävla oväder, jag låg efter henne i min bil, hon var tvungen att panikbromsa för en biljävel som inte blinkade, så jag höll på att köra på mamma, men klarade mig, då kom det en audi faan och tryckte in hela kofferten..ajja, han erkände. Detta var på fredagen. på måndagen hämtade jag min hyr bil, kom ca 300m, stannade vid väjningsplikt, STOD STILLA, så kommer den jäkla firmabil och smäller rakt i baken på nya hyrbilen!!! då var jag sur! WmB SoundZ |
Jompa |
För försäkringsärende så skulle jag rekomendera Wölkes i frölunda. |
Mangemannen |
Beklagar innerligt. Jag har varit med om något liknande det tog 5 veckor innan bilen vatt återställd sen blev jag aldrig riktigt nöjd så jag sålde min bil och köpte en annan. Var noga med att kolla allting när bilen är återställd. // Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.