|
|
|
|---|---|
|
Hallå har en 95 540 touring som takluckan inte funkar på men det klickar i reläer ch så har jag provat nollställa luckan men det hjälpte inte. Så är det nån som har nå tips. mvh david | |
|
Kan det vara så att glidskenorna till takluckan är för torra (aldrig smorda) så att den går för trögt, och motorn orkar inte skjuta den bakåt. På min är det alltid kontaktfel första gången man ska öppna den på våren, men det är bara att trycka till knappen hårt uppåt så att den får kontakt, sen kommer den igång. Annars så är mekanismen välsmord och checkad varje år. Slarvar man så sitter man där och svär över att inte luckan öppnar sig... Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Har problem med dubbellucka som inte öppnas. Var ju ett tag sedan det var solluckeväder.... Är det inte risk att man bränner motorn om man pressar utan att den öppnas? Jag hör att motorn klickar. Har inte instrbok här men man kan väl stänga den manuellt genom att skruva bort knappsatsen, kan man även öppna den manuellt? Gjort det med ena elhissen en gång. |
|
| wtf, det där med elhissen skulle ju in efter "...bränna motorn".. | |
|
har samma problem ingen som vet ????? |
|
|
Jag hade plockat bort min för ett tag sen o det var bakre wire fästen som släpte lite. Länk nr 11 I mitt fall räckte det att flytta dom fram o drå åt så mycket det gick o smörde allt som kunde smörjas. Om ni lyckas att få upp den bara en bit så att det går att ta med handen så hjälp till att öppna eller stäna ett par gånger. Den borde funka men inte lika bra som innan. Det är wirena som blir dåliga o det är dom som låter vid öppning o stängning. Tror inte att det är möjligt att bränna motor. Vid bakre motor sitter det en box o den har ansvar för att allt ska fungera. Om luckan går ej att stänga igen då kan man göra med manuel-läge men det går inte att öppna så :( Det är ganska jobbigt jobb med luckan o det är inget för en som är inte envis :) MVH Grabber |
|
| Roughriders lösning med "milt" våld funkade för min del :-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.