AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.128

intresse av Autopower banträff i Anderstorp? (scandinavien raceway)

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
tänkte kolla intresset av hur det vore med en banträff där och isåfall ev boka in en dag där. Jag måste ha rätt bra koll på intresset eftersom det handlar om en del pengar i avgifter. Blev vi ett lika stort gäng som på Halmstadträffen så kanske det skulle handla om en 500:- per person/bil...
Skall även kolla så man som privatperson kan hyra banan utan innehav av licens mm.

finns det någon som har bra kontakt med dem i Anderstorp så kanske ni kan ge lite fakta här me.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
hehe.. blev du taggad av halmstadträffen nu? =)
Jag kommer om det blir innan midsommar eller i augusti.. är bortrest i juli..

En tanke bara: detta med försäkring vid körning på bana, hur funkar det?

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ja jag blev lite taggad:) Framförallt tycker jag det är skoj att köra bana vilket jag gjort alldeles för lite.

jag tror inte försäkringarna gäller vid bankörning. Vet att nån försäkring har gällt på Alfa klubbens banträffar men tror inte det brukar va nån giltig försäkring på sånt annars...

Om bara var och en kan se sina och bilens begränsningar tror jag och hoppas att inga missöden inträffar.

idiotiska omkörningar samt rövsnifferi får totalförbjudas under träffen för allas skull anser jag. samtidigt kan vi ju dela upp oss i olika klasser där de pedantiska kan köra i en och de som gärna drar av en skärm och bular till bilen lite i en annan;)

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
räkna med mig

I dont drive fast
But i fly low
Nu låter jag väl antagligen som Mr Gnällspik...
Men bilförsäkringar känns kanske i många fall lite för prioriterade på en banträff. Eller?
Det viktiga är väl ändå personförsäkran för förare, funktionärer samt besökare om något händer?

/Anton
Si
765
Simon01
120dM -08
Hrä finns en del info om uthyrning Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Är helt klart intresserad men undrar hur kul det kan vara att köra på bana med en 520i. Visst om man hade en M5 kanske, men visst är jag på om det blir av.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Det kan va kul att köra på bana oavsett bil/modell. Man kan kanske inte slå banrekord men de gör man inte med en M5 eller liknande heller! Däremot lär du känna både gränserna hos dig själv och din egna bil på ett effektivt sätt. likväl som att gasa på gatan och riskera böter/livet på både dig sj och andra kan man ju göra det under ordnade former.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
ok då är jag med
ri
20
ringberg
BMW 318d Touring -11
Finns nästan ingen bana som försäkringen gäller på, men vafan ska du leka ivan? man lever en gång klart man e sugen!!!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
det va inte stort intresse för denna tråden....

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
ch
309
chrcel
m3coupe-96
hinner ja bara ta om körkortet så är ja på så mycket de bara går

mvh pezen
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag har kollat lite priser. Banhyran kostar 14000 från 17-20 vilket borde räcka. hela dagen kostar 45 000:-. Tillval finns såsom el/ambulans mm om man vill. Säg att vi blir 20 pers, då kostar det ca 1000:- per person för 3h. Är det intressant?? Jag sj skulle tycka det vore skitskoj!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag kan tänka mig att komma men det vore trevligare med fler pers o något lägre belopp än 1000kr. Är lite fattig för tillfället :)

Mvh Peter
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ju fler vi blir desto billigare. blir vi 50 pers så är det ju ca en 500ing..
Jag kommer inte boka in nån tid mm förrän jag har garanterat 20 pers eller fler som garanterat kommer eftersom jag får sätta mig sj på bokningen och jag tänker inte stå för 14000+ om folk sviker i sista stund.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Inga fler som är sugna? Tror det kan bli riktigt lyckat!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Där brukar kunna bli rätt bra uppslutning till Anderstorp. När ungefär har du tänkt dig?
(lägg in en tråd på rejsa så fler av dom bankörande personerna får kännedom av det)

Jag är helt klart intresserad fast lite beroende på när det blir av? (inte krockar med någon annan banaktivitet)
Tycker det skulle va riktigt skoj;)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ok. Jag har inte planerat in nån direkt tid för detta eftersom det inte va så många som verkat intresserade. Ska lägga upp detta på lite andra ställe så får vi se va som händer sen!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Ja
1
Jannis993rsr
Bmw 523 touring

jag kommer gärna o kör lite bana ,

Porsche Rockar
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tycker det låter intressant! Men dock beror det på när och till vilket pris vi hamnar på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.