|
|
|
|---|---|
ek96mmt |
Min låda vill inte lägga i växlarna när den blivit varm. När lådan är kall växlar den precis som den skall men allt eftersom temperaturen stiger dröjer den längre och längre med att lägga i växlarna. Det blir alltså ett glapp mellan växlarna, växeln läggs ur och varvet skjuter i höjden och sedan smäller nästa växel i. Vad beror detta på och vad skall jag göra? |
|
låter inte bra, när kollade du oljan senast? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
ek96mmt |
Nja, men enligt instruktionsboken skall bilen själv säga till om nivån blivit för låg. |
|
ok.. men allting kan ju krångla, och oljan är väl det första man kollar. kanske går att göra en diagnostik på bmw med. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Bäst att du kollar olja redan imorrn... Min låda rasade för ett halvår sen... det är inte billigt -:( Från och med nu kommer jag vara extra noga med oljebyten vill jag lova, de blir billigast i längden ____________________________________________________________________________________________________________________ -->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<-- ____________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.