AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.155

Klonkande ljud i M3-93

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Hej,

När jag precis bytt batteri för att bilen vägrat starta så kommer nästa problem, på väg hem igår så accade jag försiktigt iväg från ett rödljus och då började det klonka ganska kraftigt med en frekvens på ca. 3 klonk/sek. Detta upprepade sig igen imorse på väg till jobbet. Altså endast en kort stund åt gången, sen tystnar det.
Båda gångerna så har det hänt precis innan eller precis efter kopplingspedalen släppts upp helt, svårt att säga exakt när.

Pratade med BMW, de trodde utan att ha tittat på den att det ev. kan vara stödlagret på kardan alt. urtrampningslagret. Jag frågade själv om Hardyskivan låter så men det trodde de inte.

Innan detta inträffade så tyckte jag bilen lät lite märkligt vid fullgas på låga varv.

Vad tror Ni att det kan vara?

mvh/F
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Klonkar lite i min med ibland när jag trycker ner kopplingen o släpper den snabbt. Men inte alltid jag hör det.
Fan flisan du måste verkligen ha fått en måndagsex av M3, grym otur du verkar ha haft med bilen.. credz att du inte ger upp och fixxar det istället! :)

Mvh Per
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Jo helt felfri har den väl inte varit, det tråkigaste har ju dock varit att nät något går fel på den så kan varken jag själv eller ens BMW folk hitta felen.
Utan de brukar bara avfärda felen med att säga att den biltypen ska bete sig på det viset.

Dessutom så har ju jag använt min bil som bruksbil, alltså kört korta sträckor på vintern och på sommaren osv...
Jag använder den som vilken annan bil som helst.

Det är ju inte så att jag endast kör 200 mil per år och putsar resten av tiden, för då hade den någ inte varit så problemfylld, tror jag?
Men sen kan man ju konstatera att BMW håller inte Japansk kvalite på grejorna, det kan man kungt konstatera.

Jag har nu kört bilen från 11500 mil till 18500 mil på 6 år så jag har fått ut en hel del körning ur den.
Men det börjar snart bli dags att byta bil, 286 Hk räcker inte så långt längre, tyvärr är det ju ganska svårt att hitta en bra ersättare utan att totalt knäcka plånboken.

mvh/F
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.