|
|
|
|---|---|
|
hej! ny här. Jag har precis bytt automatlåda i min 528a -85 och backen funkar bra men den slirar på dom andra växlarna och den kör typ bara på en växel, den driver framåt med de är va den orkar, känns som att 4an ligger i hela tiden , och om man drar i 1,2,3 så växlar den inte ner eller upp den kör på samma växel hela tiden, någon som har något tips? olja är bra nivå på. kollat med motorn igång och avstängd | |
|
Låter som att det är dåligt med oljetryck i lådan? ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Har du koll på historiken på utbyteslådan (jag antar att det är en beg låda du satt i). Om inte skulle jag börja med att byta olja och filter i den och se om det blir bättre. Ska ju ändå göras tids nog och är betydligt enklare än att ta ur den igen. Mvh Daniel |
|
|
jag har bytt olja,filter och packningar han jag köpte den av sa att han hade kört hem bil och dratt ur motor+lådan för att han skulle fixa manuell istället och sen köpte jag då automatlåda av han. så.... |
|
|
Växelväljaren kanske behöver justeras? /Daniel |
|
| Glöm det förresten, borde inte vara de symptomen då... | |
|
vi hade den i P när vi fixade den, står i boken. ska testa byta ventilpacketet.. får se hur de går |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.