AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.470

Tips på vax med polish

_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Hej är ute efter ett vax som även innerhåller polish finns det ? har hört talas om det...
Var kan jag få tag på det ?
Är absolut ingen expert på detta område med bil lack därför behöver jag lite hjälp !

Ge några förslag Tack !
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns flera sådana produkter.
De brukar heta typ "vaxpolish" eller liknande.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
R det bara att köpa på en vanlig mack då lr ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns hos de flesta välsorterade bensinstationerna och biltillbehörsfirmorna.

Ett vaxpolish som jag personligen tycker är väldigt prisvärt (literpriset), drygt och mycket lättarbetat (ger i princip aldrig flammig lack), är "Sonax Professional Vaxpolish" i svarta enlitersflaskor. Finns t ex hos Autoexperten och troligen kan även Mekonomen ta hem sådant vax om du frågar (om de inte redan har).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
porta
Andra waxpolishar är Smartabs Mirror Image och Lahega 23 waxpolish eller Lahega 28 easyshine. Förr använde jag dessa väldigt ofta men nu dammar de på hyllan.
Håller med Johan B...Sonax Pro är ett lättjobbat vaxpolish,rätt billigt oxå runt 200kr för 1 liter, luktar gott me´:-)

_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
hej okej jag köpte något som hette Sonax Extreme Polish + Wax Pro En blå flaska Det var 500 ml

Är det nått att ha ?
Har kört med "Sonax Professional Vaxpolish", samt "Sonax Professional Vax" nu ett tag och jag gillar verkligen de produkterna för att de inte är lösningsmedlesbaserade utan apelsinsyra eller vad det är (därav den goda lukten) vilket gör att man utan problem kan köra med maskin eller stå och vaxa i fullt solsken utan att man riskerar flammig lack.

/ Micke
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
_skar_: VErkar som vi köpt samma, en grå flaska, och blå på toppen och botten? Sonax Extreme Polish+wax nano pro 2.

Går det att köra den med polermaskin?

Visa användare
639
Var inge står tom på flaskan * "Utmärkt för maskinpolering"....DOH

_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Fantastiska Z4:an: Japp det stämmer funkade bra för mig.. Hur funka de för dej?
Men som vanligt när man ska köpa nått så kunde jag inte låta bli att köpa en poleringsmaskin fasst jag e ur fattig denna månaden =/
Visa användare
639
_skar_ : Japp det verkar funka superbra faktiskt! Väldigt lätt arbetat med maskinen.. Hehe ja jag är likadan köpte min polermaskin förra månaden fast jag redan hade en relativt bra plus att pengarna egentligen saknades ;), men vad ska man göra när man är så prylkåt :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.