|
|
|
|---|---|
|
bilen gick som vanligt när den ställdes för natten och helt död morgonen därpå, motorn går runt på startmotorn som den ska men tänder inte.den har varit på en verkstad(ej BMW) för felsökning, dom kunde inte hitta felet. vad tror ni kan ha hänt, var ska man börja leta? | |
|
Är väl bara börja som man brukar göra... Kommer det soppa? Blir det nån gnista? Kollar du dem bägge grejorna så kan du utesluta rätt mycket saker sen... |
|
| Regnade det under natten? Det kan rinna vatten genom styrboxen. Ja fick torka min med tjejens hårtork! =) | |
|
Testa startkablar starter dän med hjälp av de är det kanske batteriet som har kollapsat hände nyss på min. |
|
|
nu funkar bilen, tack för er hjälp.kollade bränletryck, tog loss batterikabeln i tio minuter, slog av och på larmet och bilen startade!!verkstaden som hade tittat på bilen tog tusen kronor för att lämna ett kostnadsförslag om BYTE AV MOTOR pris 26000:- en del ska man passa sig för |
|
|
Defa-larm? Carl |
|
|
Ja det låter ju rent spontat som om "imobilicern" (hur f** stavas det?) har hängt sig. Skönt att du fick rätt på det, hoppas det inte återkommer. |
|
|
Jimmyboy; Du måste nog ha Sveriges snyggase 330.......!!!! Var bara tvungen att komentera =) |
|
|
Biran: Hehe, TACK! Jo den är riktigt trevlig med sitt AC Schnitzer kitt mm. Njuter varje dag av den, speciellt nu i solskenet! Mvh Jimmy |
|
| Haha, sorry men vilken b/verkstad rekommenderar en att byta motor? Ok om typ vevlager har skurit eller att kolven farit genom toppen eller liknande, men att ta 1000 riksdaler för felökning och komma fram till att motorn behövs bytas.... ? Frågade du inte varför? | |
|
det är en tjej i Karlskoga som råkat ut för det här, hon vet inget om bilar men anade ändå ugglor i mossen. verkstaden hänvisade till ett kompprov där det skulle visa att det inte fans komp på tre cylindrar. det visade sig att kompen var ojämn och lite låg på två cylindrar, detta taget med kall motor...hon kan ju inte läsa ett kompprov, men det kunde jag. BLUFFMAKARE |
|
|
ok.. vad hette den verkstaden? min brosa bor nämligen där... |
|
|
karlskoga bil&plåt |
|
|
Hahaha nu tror jag att jag dör... Min brosa skulle lämna in bilen på där för rostlagning på båda bakskärmarna. det var bara jätte lite yt rost som han tänkte fixa så snabbt som möjligt så att det inte skulle bli värre..... Då skulle dem byta skärmkanter på bilen och det skulle kosta 10 000 kr.. ..´annars kunde dem inte lämna garanti på att det inte skulle komma till baka.... det hade bara bubblat upp pytte lite i lacken.. Så han tänkte hel**v heller. så han åkte till en han kände som kunde laga .. han tog 1000 kr för att fixa det.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.