|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet varför motoröl lampan på checkpanelen lyser hela tiden, även fast jag har olja i motorn, precis så mycket som det ska vara.. Jimmy | |
|
Så gör min också, säkert nåt glapp i nån givare eller kontakt..kolla upp och rengör så tror jag det fixar sig. ferlin |
|
|
Så länge varningslampan i själva instrumentpanelen inte lyser så kan man nog känna sig rätt lugn, även om man inte ska avfärda Check-panelen helt. Börja som sagt att kolla upp givaren, den brukar kunna krångla. Frågan är dock, har BMW 2 givare? En för Check-panelen och en för ordinarie instrumentpanel.. |
|
| Den andra varningslampan på instrument panelen brukar typ halvtändas om man bromsar hårt eller gör en tvär sväng i ganska hög hastighet oxå.... | |
jocker18@home.se |
jag har hört att om lampan på instrumentpanelen, verkligen lyser, inte blinkar,så kan man lika gärna skrota motorn :D då är det allvarliga saker på gång.. men den kan ju ha haft fel WmB SoundZ |
|
Så var det på min 325:a, "motoröl" givaren sitter längre upp (nivån ) än den på instrument panelen. På 325:an lös motoröl lampan när nivån var mitt i mellan max och minimum sträcket. |
|
| lampan i checkpanelen tänds när nivån är för låg (i vanliga fall), instrumentpanelens lampa tänds när oljetrycket är för lågt. fortsätter du köra om den(instrumentpanelen) lampan är tänd så är det bara att skrota motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.