|
|
|
|---|---|
|
Har hamnat ut för att tjuvlarmet triggat av sig själv,mycket genant inom ett par veckor har det hänt 4 ggr,en gång vid arbetet,sedan utanför simhallen och så ett par ggr. hemma mitt i natten,fan körde genom programmet hos bmw på samma gång de fixade utetemp. mätaren.tyvärr gav instrumentet inte orsaken för det falska alarmet.gick dock med på att beställa en ny impulsgivare för motorhuven,för enligt mekanikern har felet oftasts funnit där och givaren kostade inte så mycket (18€).Låser bilen med nyckeln så länge jag väntar på givaren ,så larmet inte slår på.Väntar också på den svarta plastbiten till ute tempgivaren,så de byter dessa vid olje servicen om ett par veckor.Har andra råkat ut för problem med BMW:s tjuvlarm? | |
|
Bara att det är känsligt för turer på färja samt om någon sitter kvar i bilen men detta löser man ju genom att trycka två gånger på låsknappen (om man kommer ihåg det;) ___ //Ulf |
|
|
Du har väl inte haft lös stereon ?? Det kan nämligen sitta en givare bakom den som lossnar när man stoppar in den igen!! Det har hänt för mig!!! irriterande när den larmar |
|
| Mitt gick igång varje gång jag öppnade garageporten. Men efter några veckor försvann det och har inte gått på ett drygt halvår nu... | |
|
pbengtss: ett adaptivt system;) ___ //Ulf |
|
|
Japp dåligt batteri då går mitt larm på och på färjorna naturligtvis. |
|
| Programmer: Är det verkligen adaptivt??? I så fall - häftigt! | |
|
pbengtss: mitt inlägg var ironinskt menat, därav ";)" i slutet. Har tyvärr inget svar på ditt larms beteende men i och med att det inte bråkar längre så är det ju bara att vara glad... ___ //Ulf |
|
|
Får hoppas att felet försvinner med bytet av framhuvens mätinstrument,annrars kan det ju vara vad fan som helst,tycker BMW:s kontrolborde finna det,så menade de i Helsingfors,men jag testade det i en annan verkstad,kanske de inte förstod hur man finner det?Vet någon säkert att det kommer opp i feldiagnosen? |
|
|
Programmer: Jo, jag insåg det några sekunder senare... :) Men man vet ju aldrig! T ex blev jag rätt imponerad när jag en mörk kväll upptäckte att lysena höjs eller sänks om jag bromsar eller accelererar. Off-topic nu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.