|
|
|
|---|---|
|
hej, ja undrar som så, jag har en gammal 316, med 1.8 liters motorn..temperaturen går upp i bilen långt över det normala och slangen efter termostaten (klumpen) är kall, medan de 2 före är kokheta. detta betyder väl då att den inte öppnar:)om ja har fått det rätt. frågan är den, går detta att åtgärda på nått vis utan att behöva köpa ny termostat, dvs. om den går att putsa på nått vis, ifall det är så att den har satt igen sig pga. av skräp och "slask"?:) el. måste man köpa ny. är väldigt tacksam för svar, när bilen nu är till salu:) | |
|
Tja! Om du misstänker att det är termostaten som är fel så är det bara att gå och köpa en ny. Det kostar inte så mycket. Du kan prova att ta ut termostaten å skaka den lite. Men de bästa skulle vara att du går å köper en ny. |
|
| testa att sänka ned termostaten i vatten som du kokar upp, då ser du om den öppnar eller inte. | |
|
Du kanske behöver lufta systemet. Jag hade samma symptom som du,men åt mig kom det tillbaka även fast jag hade luftat i över en timme,det visades sig när jag lyfte min topp så hade det pressats ut avgaser från 2 cylindrar rakt ut i vattenkanalen,hade ingen spräckt packning och bilen funkade bra på normal körning,men när man pressade bilen eller åkte upp för en lång backe så ökade temperaturen bara för att det blev en luftficka i termostathuset. Men som sagt så behöver det inte vara så åt dig,men har du bytt termostat eller gjort nått med kylsystemet så ska man lufta det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.