|
|
|
|---|---|
|
520i -89 E34 Centrallåset fungerar sporadiskt, oftast inte. Dock kan man ibland höra ett lätt "surrande eller knäppande" från centrallåsmotorn i förardörren samt från boxarna under baksätet när man försöker låsa/låsa upp dock utan att låset går upp. I samma veva slutade också vindrutetorkarna att fungera samt elen som ska ges till bilstereon när bilen är avslagen så den ej förlorar minnet/kan användas när bilen är avslagen. Ibland kan stereon funka när bilen är avslagen, om jag då testar att låsa och låsa upp - ja då dör stereon. Alla säkringar tycks vara OK men vad vet jag... Vad kan vara felet? Kortis? Reläer? Tacksam för svar då det känns onödigt att lämna in älsklingen för såna här fel. | |
|
Tjena hadde samma problem med min 520I-89 och då var det en blad säkring som hadde gått sönder.. Det sitter en slags säkring under huven på höger sida ungefär mitt för hjul huset i en liten svart box. Har denna blad säkring gått sönder så brukar bilens c-lås torkare o.s.v bette sig lite som det själv vill p.g.a glapp kontakt. Den här säkringen brukar kunna gå då man laddar batteriet utan att lyfta av någon av polerna. Nog om det du skruvar bara upp den lilla svarta dosan lossar två muttrar (tror det är 10mm skalle på dessa) bytter bladsäkringen och sedan borde det fuka (gjorde det för mig iafall) Lindlot med fyra låsbultar per hjul |
|
|
Provade att öppna den svarta lådan på hjulhuset. Där satt en säkring som jag testade att byta ut. Ingen förbättring. Dock så låg där även ett rött relä(?) som inte satt i sin hållare. Provade att sätta i den, men märker ingen skillnad. Nån som vet vad denna är bra för? Så, några mer tips om vad som kan vara knas med elen? Vad har stereon, torkarna och centrallåset för gemensamma punkter eftersom alla tre slutar funka samtidigt? Tacksam för ytterligare tips, jobbigt att köra utan torkare då det regnar. |
|
|
Tja,såg ditt inlägg har nästan likadant fel,c-lås ena bakdörr oftast knasigt,torkare bak(Touring) Vid det här laget har du säkert hittat felet vill hemskt gärna veta vad felet beror på. Tacksam för svar.. Pappa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.