AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.170

Film! några varv på Gotland Ring

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag var och körde på Gotland Ring i helgen, hur kul som helst. Passade på att filma lite också. ENJOY!!

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Några bilder också!!

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Om det är den svarta bmw'n som är din så kan det nog vara läge att skifta däcken. Du har nog glömt att kika på rotationsriktning om när du la på dem. Om det nu var du som gjorde det. På länk/bild ett i inlägg nr 2 ovan ser man att mönstret går åt "fel håll" iaf på höger bakhjul.

Ha de gott!
/R
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo den är min, kan säga såhär, det är R-däck och jag var extra nogran att få outside utåt när jag monterade. Dom sitter som dom ska det kan jag lova. Har kört 160 km\h på våt vägbana utan vattenplaning dessutom..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag tycker oxå att det seer ut som om V-mönstret pekar på fel håll när man kollar på den översta bilden. Om det nu inte är skiten på däcket som får det att se ut så..

// M.v.h. Daniel
Mkt snygg bil , det måste jag säga.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Om jag inte tänker/minns helt fel så har "outside" inget med rotationsriktningen att göra utan är en indikation vilken sida som skall vara utåt när man monterar dem på fälgen om det är rotationskrav på fälgen också. Som det ser ut på V-mönstret på däcket så ser det ut som det sitter fel. Men som Daniel säger så kan det ju vara smutsten som luras.

Om det skall vara rätt så skall V-mänstret peka som en pilspets i rotationsriktningen.

Men men du gör givetvis precis som du vill. Ville bara upmärksamma dig.
/R
Ignorera "rotationskrav på fälgen" gäller alla fälgar vid monteringen antar jag nu när jag tänker efter lite.
/R
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ho ho. Hallå, det är R-däck som är skurna så, jag har inget V-mönster på däcken. Slitsen går genom hela däcket ut på andra sidan. Det spelar ingen roll om jag sätter höger hjul på vänster sida, det ser precis lika dant ut ändå.

Kolla på denna bild så får ni se.

Länk

Ta reda på fakta innan ni börjar tjafsa...

MAXEY: Tack så mycket =)
Gemini__
Snygg kärra, kul att du delar med dig av dina upplevelser på Gotland Ring.

Mvh:
Thomas
Hejsan danragn!

Härligt med en kille som visar att det finns power och väghållning med en E36 325!

Vi lär ju synas igen!

Mvh
Stephan
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
NahpetS: Hehe.. Blev själv förvånad när inte M3:orna ville hänga med. Men har man bättre chassi och däck så gör det mycket =) . Klart vi ses igen, detta var juh kanonkul =) och jag antar du kommer hänga på fler events ;) . Hade bra!!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Sitter däcken fortfarande fel?
Ah men då borde det vara lugnt.
Simma lugnt!
/R
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Va bra =) , Hur tycker ni bilen går annars? Vore lite kul med komentarer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.