|
|
|
|---|---|
|
Fick byta ny ruta efter en djurkollission. Efter bytet hörs nu ett "visslande, tjutande" ljud vid farter mot 90-100. När vindrutetork- arna sätts på ökar detta ljud.(E90) Kan något ha gått snett vid bytet. Lutning, ej limmad rätt mm? Någon som har ett bra svar | |
|
Jag har för mig att detta varit uppe tidigare. VAd är det för bmw? Har för mig att just e34 kunde få ofta detta problemet, så det kan ju även bli på andra modeler. Tror att det var nåt med listen runt om som kunde orsaka detta visslande ljud. Testa och sök ang. detta. MvH Bmw 4-ever |
|
TobbeBMW |
Listen runt orsakar detta ljud om den inte sitter korrekt, eller om andra små håligheter har uppstått som orsakar luftvirvlar i högre farter. |
| Har exakt samma problem - blir snart galen av irritation. Har varken bytt ruta eller annat och ljudet uppstår bara vid 90-100km/h. | |
|
Har haft samma problem med min. Var tvungen att byta ruta efter ett stenskott. Efter den operationen uppkom ett visslande ljud i farter äver 100. Glasfirman misstänkte att liminingen av rutan var otät och plockade ut och monterade om rutan två gånger utan någon förbättring. Fick via ett tips här på forumet kontakt med en kille som haft samma problem. Tydligen finns det två olika utföranden på gummilisten. Pratade med glasmästaren om detta som ordnade fram och monterade en ny list med resutatet att oljudet försvann. |
|
|
Någon som vet mer om det här problemet med visslande/vinande ljud från vindrutan? Låter i hastigheter från 100 och uppåt, och är riktigt irriterande! Låter ungefär som ett fönster som inte är riktigt stängt. Hur ser man om listen sitter fel? Eller måste jag byta listen till det nyare utförandet? Bilen är en E90 2005:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.