|
|
|
|---|---|
|
Har en 535 me vassare kam, tänkte chipa den nu oxå, men kommer man att märka nån skilldnad ? | |
| Har du byttkam är det mappning som gäller! Ett chip är framtaget på en standardmotor och du har ju inte det! Det finns chippsleverantörer som tar fram chipps till trimmade motorer också men som sagt - mappning utgår från DIN motor och inte grannens! | |
|
oki då vet jag hur det ligger till, men vad kostar det att mappa bilen ? och vad kan det ge i hk ? |
|
| Det råder skilda meningar om detta, men generellt så ger endast ett chip ingen större mätbar effekt i sugmotorer. Vissa är helnöjda andra missnöjda. I ditt fall kan du med en mappning säkert tjäna en del men räkna inte med några omvälvande förändringar. En mappning kostar nog mellan 6-12000 kr. | |
| Jag tror Unichip tar 5500! Återkoppla gärna med vad du fick i hk! | |
|
Utifrån att du ju har en 3,5 liters motor så ....! Du får garanterat mer än vad enbart chip ger eftersom du också bytt kammar! Utifrån att du bytt kammar så kanske 5-10% FLER HÄSTAR ÄN DU HAR STANDARD! |
|
|
BoMoW: Vänder du dig till rätt leverantör så finns det klara chipp som tar hänsyn till din trimkam. MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis det va jag som mailade dig imorse, ska nog testa att chipa den inom en snar framtid. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.