|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ALPINVIT130; Blev det nágon trimning/optimering nu i somras eller...??? Vet att en annan här pá forumet 'OLISEN' som har en BMW 535dA E61 har varit hos It'sFUn och försókt optimera sin 2006. Enligt honom och ItsFun verkar det som om BMW nu pá nyare ársmodeller (2006-) har blockerat BDM-porten (porten där man gár in och optimerar vid ommappning). Om du trimmade hos ItsFun - hade du samma problem..? Ska själv mappa om min 525dA E61 2004 hos en belgisk trimmare, inkl uppmätning rullande landsväg före och efter - dvs svart pá vit!!! Tänlte först skicka styrenheten till ESS-tuning i Norge, men vill vara där när bilen optimeras och ha effekt ökning 'pá pappret'. mvh marineutter |
|
|
marineutter: Nej det blev aldrig någon trimning av bilen. Det som gjorde att jag avstod var att det kändes för osäkert att lämna bort en så ny bil till ett företag som aldrig tidigare optimerat just en sådan motor. Jag har bara hört gott om it's fun så de är säkert jättekompetenta, men för mig känns det osäkert när ett företag som aldrig ens rört en sådan motor tidigare säger sig veta exakt hur mycket effekt man får efter att de har trimmat något de aldrig tidigare gjort! Jag har tidigare ägt 2 Volvo bilar som jag trimmade hos BSR. Det som kändes bra med BSR var att de testar ju den nya programvaran på en specifik bilmodell innan de erbjuder trimning av densamma samt att de mäter upp effekten. Det som "OLISEN" råkade ut för lät ju inte så skoj och det bekräftar väl lite av mina farhågor. Som jag sa tidigare så har jag bara hört positivt om it's fun men det verkar ju lite konstigt att man erbjuder trimning av en viss bilmodell och sedan upptäcker att det inte går! Men KCR med flera erbjuder ju trimning av just 535d, är det inte så att när det gäller chippning etc att det är lite som med datorer att vissa hackare klarar av mer än andra, eller är den jämförelsen helt uppåt väggarna?!?! Mvh Mats |
|
| Min bil ska chipas i veckan hos Itsfun. Återkommer med info om ev. prestandahöjning. | |
|
jaha va hände? berätta! /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.