|
|
|
|---|---|
|
Har felsökt en bekants e34, den har full värme hela tiden, har provat lägga ström på båda ventilerna och de funkar. Har mätt signalen fram till ventilerna, allt är okej när man mäter på kabeln man lossat från ventilerna, men så fort det läggs på en belastning så försvinner strömmen. Så felet bör ju ligga i panelen i kupén. Kan det vara en lödning som felar? Panelen är för lilla Ac:n, med vred. Nån som har nå ideér? //Simon | |
|
Troligen maxlägesgivaren på förarsidans temperaturreglage, jag har haft exakt samma fel på min E32. Det finns länkar om du söker. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag hittar inget som hjälper, bara trådar där du nämner att du haft problem med maxlägesgivaren. Men kan det vara den när den skickar signal som den ska, men håller inte när den belastas? Bmw trodde inte det var nå fel alls i panelen, utan i själva styrboxen, vilket det faktiskt kan vara, visste inte ens att lilla ac:n hade styrbox (där ser man). Får kolla upp den först, ev. lämna den till nån elektriker som får se över den, en ny kostar över 4000:- //Simon |
|
|
Kolla här: Länk Jag fixade min genom att dränka den i kontaktspray, sedan har den fungerat nästan hela tiden. Det är riktigt som du skriver att man mäter upp spänning med voltmeter utan värmeventiler så var spänningen som den ska.. När värmeventilerna var inkopplade (och drar ström), sjönk spänningen pga oxid i maxlägesgivaren. För att kolla om det är givaren kan du bygla den på lämpligt ställe, kolla här för mer info: Länk Läs även: Länk Alla ovanstående länkar är för stora kliman, men det är samma princip för den lilla. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för tipsen, men nu är boxen och fronten kollad, allt är OKEJ, men det funkar ändå inte. hel skumt, båda ventilerna ger max värme, det är ju så konstigt att båda felar samtidigt. Ska kolla den gemensamma strömmen till dem, men tror inte de felar där. Finns det nå relä till ventilerna? |
|
|
sök på ihka... Mvh Andreas |
|
rsarits |
Tempgivaren/givarna för kupe´? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.