AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
819

Knackande motor m20b25

Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
Det är så att när jag bytt topp så knackar den nåt fruktansvärt. Jag märkte att när jag ställde ventilerna så kändes det konstigt inte som det brukar. kan knackandet bero på dåliga lager till kammen

BMW ¤4-EVER¤
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
det är inte helt omöjligt... blir ju ett spel då ju... ska snart byta topp på min med tänkte jag
Du har nog ställt kammen fel så att kolvarna tar i ventilerna.
Visa användare
86
NiKaN
Hur kan det bli fel har ju nollat den som man skall har även testat att flytta kammen ett paar kugg men det knackar faan lika mycke

BMW ¤4-EVER¤
går motorn på alla cylindrar? om inte har nog kolvarna slagit i och krökt nån ventil

Visa användare
86
NiKaN
jorå den går på alla cylindrar enda felet är ett jävla knack det låter inte somen ventil det låter förjävligt

BMW ¤4-EVER¤
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Jag böt kamrem o vattpump förra året på min 90ans 320 (med fördelaren i framkant). När jag startade den var det ett j-la liv, efter mycket ångest och letande kom jag på att det var vevaxelgivarkbeln som går i framkant på motorn som tog i kamremmen pga dåliga plastpluppar som håller fast plaströret den går i. Detta ljud lät som typ att något mekaniskt fel hade uppstått.

Fick riva en hel del för att åtgärda med två småfästen för typ 6:- styck. Efter detta (och jag brukar verkligen vara petnoga med var jag gör) byter jag allt som verkar slitet eller misstänkt, det var inte roligt när till synes fräscha smådelar orsakade ångest och 4 timmar extraarbete...

Hoppas att detta kan vara orsaken till ditt missljud och inget värre.

PS: Det var inte helt lätt att se utan demontering.

Mvh

Perra L
Visa användare
86
NiKaN
Tack hoppas att det bara är det. Skall kolla i helgen

BMW ¤4-EVER¤
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.