|
|
|
|---|---|
| Idag när jag tvättade min bil 328 Ai T. upptäckte jag en liten rostblåsa vid gummilisten på fönstret (bakluckan) bilen är en 97:a i fint skick i övrigt en ägare 9000 mil service alla på BMW i Tyskland. Finns det någon rostgaranti som gäller här i Sverige? | |
figge80 |
Nej det finns ingen rostskyddsgaranti..... *tyvärr* |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rostskyddsgarantin gäller ovavsett var du köpt bilen. Kommer inte ihåg hur många år den är men en del E39 ägare har fått sina åtgärdade, då bakluckorna har en del bekymmer med en felaktig kittning eller nått sånt. Bara att blåsa på BMW, kostar inget att prova men får du nej på ena stället, försök på nästa, för det är som att spela på lotteri med återförsäljarnas bedömning av goodwill och reklamtioner. Sök på forumet bland inläggen så hitter du en del nyttigt om rost. MVH Hasso |
mackan325 |
Rostskydsgaranti gäller generellt mot genomrostning dvs hål. Hur ofta rostar det hål på en modern bil på de 6-8 år garantin gäller. Ser bra ut på papperet men är verkningslöst i verkligheten. Det är nog en bättre ide att kräva goodwill. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.