|
|
|
|---|---|
|
Nu kollat nogare på toppen på 528:an där vipparmarna har sagt upp sig och kammen är inte mycket att hänga i granen. har en 630/633 motor med en jävligt sjysst topp som är planad osv. nu kommer vi till frågan, passa 630/633 toppen på 2.8 :an ? låter ju inte logiskt att den ska passa, men eftersom det är samma motorfamilj så har jag ingenaning, därför frågar jag istället. Är ju direkt ingen topp mekaniker ! | |
|
Beror ju tex på om det är borrningen eller slaglängden som skiljer 2,8:an från de större syskonen. Är borrningen större på 3,0 och större är det nog körd är jag rädd! Lycka till! Älskar M30/E28/528! /Daniel |
|
|
Kan du ikke bare slippe 630 motoren inn i din bil? Må jo bli veldig bra. mvh Dag Hey, They've got internet on computers now! -Homer Simpson |
|
|
i värstafall om inte toppen passar så ska väl ändå kammen och vipparmarna passa? dom har samma mått och ser likadana ut iaf :P 630 motorn vill jag inte :P ska ju vara orginal motor i eller så ska det vara riktigt annorlunda :] |
|
Paap Reeder |
Det är "i princip" samma topp på alla M30 från E3/2500 ->E34 535. Dom har modifierats i olika omgångar. Just nu kör jag med en fabriksny topp från en 528 i min 535:a. Den toppen skiljer sig inte "1 mm" från originaltoppen. Svaret på din fråga är enligt min mening = Ja. Ju nyare M30-topp desto bättre. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.