|
|
|
|---|---|
HZRobban |
Knackar i framvagnen vill mkt rattpåslag när ja svänger rejält... Lager som behöver bytas? Tid? Svårt? Kostsamt? |
HZRobban |
Kommer bara ibland, lite beroende på om det är varmt eller inte... Kollat under bilen och verkar vara någon sorts gummibussningar som gnäggar... Byta / renovera / låta vara? |
|
Kan det kanske vara casterstaget? Du är säker på att det är vid rattutslag just? (Casterstaget brukar ju annars vara den klassiska orsaken för knak och brak) Jag bytte styrleden förra helgen, jag hade mycket knak och klonkningar mest hela tiden (lät som en tältsäng nästan) Det bästa är väl att plocka bort hjulet och ruska på grejjorna (kofot) |
|
|
Vet inte vad casterstag är men jag hade samma fenomen o nu står bilen på bmw i väntan på o byta MITTRE STYRSTAG som tydligen var väldigt vanligt att dom blev snabbt dåliga på dessa bilar... |
|
|
Om inte något av det som nämns ovan så kanske fjäderbenslagringen... Mvh Andreas |
|
|
Börja med att kolla oljenivån i styrservon. Låter en hel del, speciellt vid fullt rattutslag. Lycka till ! mrMPOWER |
|
|
Hej Parkerade min bil för 2 veckor sedan hos en bekant helt felfritt och de har inte kört den nånting under dessa veckor men när idag jag skulle hämta den visade sig att det hade läckt lite servo olja på marken samt bilen drar kraftigt mot höger. Så fort man släpper ratten vill den till höger och även klonkade oljud höger fram och särkilt när man svänger även vid fin väg underlag. Jag kollade servo olja nivån och den låg på lite mindre än hälften, jag fyllde den till normala men det har inte skett några förändringar. Tänkte på det " Thomas pahv" skrev ang servo olja. Ska lyfta upp bilen imorron och kolla vad som har hänt, ni får gärna komma med några förslag. Bilen har gått 29000mil och har byt framvagns delar eftersom de blev slitna. Jag är bara brydd att det kan hända men en parkerad bil och jag försäkrar att ingen har kört bilen under dessa 2 veckor. //BMWentu. |
|
|
BMWentu, Du säger att bilen har stått orörd i två veckor. Utan att vara dryg, kan det inte vara så, att du har för lite luft i alt punka på höger framdäck? Eller att höger frambroms ligger an? Kan ju ge fenomenet med dragning åt höger. Lars Franzén BMW CS #6275 |
|
|
Det var högerfram fjäder som är trasig, hade tid i helgen och kollade. Ska byta nu båda fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.