AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.188

Bygga avgas?

Hej!
Det är så att jag har funderat på att bygga om avgassystemet på min E30 325. Men då vet jag inte om jag bara ska ta ett enkelt 3" från katalysatorn och avsluta med en japsdämpare, eller ta 2x2,5" från katatlysatorn och avsluta med sportljuddämpare från Simons (gjord för 325an), vill ju ha ett ganska dovt ljud iaf :) tacksam för svar

hur pass svårt är det att bygga avgas själv? nåt jag bör tänka på? behöver jag svetsa nåt eller räcker det med klammer?

La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
det blir grövre ljud med enkelröret skulle jag tro.

Det går väl med Klammer och svetsa med
Det gör man lite som man vill fördelen med klammer är att du kan vrida och justera lite om det skulle va så att det slammrar mot golvet osv

M som i Motor
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Bygg med klammer först och testkör. Sen svetsar du. Så gjorde jag iaf.

___
E36 325i
E30 318i
Jag trivs bäst på sladd.
på e30 är det ju så gott som "raka vägen", men hur ska jag göra vid bakaxeln? gå i samma böj som original eller? kommer att ta hjälp av grannen om jag ska bygga ihop ett eget.. han har hållit på lite med sånt själv

e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
ja har 2x2½ hela vägen(extraktor är oxo på g). katten bytte ja ut mot 2 st runda långa simonsdämpare å längstbak samma fast den kortare modellen. blev extremt skönt ljud (men ändå inte för mycke) OBS ska man ersätta katten så se till å göra så att man kan lätt byta tillbaka till den igen annars blir inte gubbarna på SBP så glada:P. ja svetsade hela vägen efter katten å bakåt. har så att ja tar av klämmor på de främmre dämparna så ja kan byta tillbaka vid bes...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.