|
|
|
|---|---|
|
Var ute på en premiär sväng efter allt mekande och det gick jätte bra med både motor och låda till jag skulle slänga i 3:an ifrån 2:an då låste sig någon sk*t,.. Nu går det ej att få ur 2:an men spaken är i neutral läge... vad kan ha hänt jag har legat under bilen och försökt förstå ifall något med spakstället kan vara paj eller om det är inne i lådan... Några bra ideer för en nybörjare!! tacksam för många tips...... | |
|
Eller en bild uppiffrån på hur länkaget ska se ut med växelförare etc???? Banåka Tokig!! |
|
TobbeBMW |
Om det vore något med själva spakstället som vore kaputt så borde det synas underifrån bilen, troligen sitter felet inne i lådan. Du skriver ju själv att spaken är i neutralläge medan lådan fastnat på 2:an. Trasig växelgaffel/förare eller nån synk som har lämnat in. Surt med trasiga lådor :-( |
|
Såg att du frågade på fler ställen. Här är länken du letade efter där. Länk Första sidan på RealOEM är nere, resten funkar. /Anton |
|
|
Ja det känns som det är något som inte sitter ihop inne i lådan när man försöker växla, det är bara att lossa lådan och börja om på nytt elr??? kan röra axeln ca 5mm fram och tillbaka ungefär när jag känner precis utanför lådan.... Går ej öppna den elr något för att inspektera???? Tack för svaren än så länge grabbs Mvh Pär Banåka Tokig!! |
|
|
Någon som har tillgång till lyft i jönköping så man kan få hyra in sig några timmar en dag mot betalning såklart... Mvh Pär Banåka Tokig!! |
|
|
Urtrampningslagret !! |
|
|
Urtrampningslagret????? kan det ha med saken att göra???? Mvh Pär |
|
| urtramplingslagret skulle jag inte tro att det är.. skulle kunna tänka mig att en gaffel har hängt sig eller så.. tror en kille här i närheten fick samma problem på sin alpina b6 när backspärren i lådan eller vad fan det var hoppade i fanns bara 2ans eller 3ans växel gick inte och få ur den heller | |
|
det borde gå att växla med motorn av ifall det var urtrampningslagret!!??? vet du hur killen med alpinan löste problemet elr bytte han låda??? Pär |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.