|
|
|
|---|---|
|
Ska byta kylare på bilen och jag undrar hur svårt det är? Och JA, jag har sökt i forumet utan att hitta något svar. Mvh P | |
|
Kan inte tänka mig att det skulle vara några svårigheter att byta. Bort med plastkåpan över kylaren, lossa lite slangklämmor o slangar, samt säkerligen nåt fäste till kylaren i ovankant. Inte säkert att du behöver ta bort fläkten, men om du gör det görs detta också enkelt med en stoooor nyckel samt en slägga. Tänk på att den är gängad i åt fel håll bara. Har du lite mekvana så tror jag inte det ska vara några som helst problem för dig. Det knepigaste som jag ser det är väl o lufta sketen sen... |
|
| Det är som sagt inte så svårt att byta kylare, plockade bort min när jag bytte vattenpump och det tog väl kanske 5min. Det ärluftningen som är "svårast" eller tidskrävande kanske man ska säga. Här har du lite tips: Länk | |
|
Nu har jag bytt kylaren, det var som ni nämnde inga större problem. Skall lufta imorgon tänkte jag, så jag ska följa länken till punkt o pricka. Något som var mkt bra var att oljekylaren sitter separat framför den vanliga kylaren så alltså behövde jag inte köpa den med integrerad för 4000:- utan betalade 1740:- för kylaren med nytt lock till xpansionskärlet på Mekonomen (fick lite rabbat). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.