|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vill på något sätt få ner bilen nån cm till fram. Bak tycker jag det e lagom. Hur gör jag detta smidigast? Bild på bilen: Länk Kan man kapa fjädern? Köpa en fjädertallrik som sänker nån cm till? Dela gärna med er av tips om ni har nått. . // M.v.h. Daniel | |
|
Bilen är inte riktigt riktigt så låg bak annars, hade 4 däck o fälg bak i bilen då fotot togs... // M.v.h. Daniel |
|
| Länk min 330 som är Eibach sänkt 40/20. Dvs maxsänkt om man har 20" =) Kapa fjädern känns lite Volvo. Köp en Eibach sats. 1900 fick jag böta för min. Värt varenda krona. =) | |
|
whelie84: du hade ingen mindre bild? :P Lite svårt o se på en sån liten..hehe =) Min är oxå sänkt. 40fram och 30bak ska det vara. Men vill ha ytterligaren en lite bit fram som sagt.. // M.v.h. Daniel |
|
| Spajjjs: He..shit..den blev liten ja..sorry..=) kika på mina bilar. Har massa bilder där du kan kika på så ser du lite bättre. =) Okej..då får du ha 60 fjädrar fram..det lär ju räcka? =) | |
|
Whelie84: jepp såg nu lite bättre =) hehe Någon som vet var man kan köpa såna fjädertallrikar som sänker en cm? Vet att Schmiedmann i danmark har såna, men finns det nåt ställe i sverige som säljer såna? // M.v.h. Daniel |
|
|
jag undrar samma sak. min bil är precis som din på bilden. låg bak men för mycket luft mellan hjul coh skärm fram :) Och vill inte sätta kapen i fjädrarna. |
|
| Jag har också sökt just såna där sänk fjädertallrikar... Så om någon har nåra tipps skriv i denhär tråden!!! | |
|
Någon i Sverige måste ju sälja såna tycker man :/ // M.v.h. Daniel |
|
|
Ska man byta fjädertalriken så måste man kapa av den gamla med vinkelslip och svetsa på en ny! Ett jäkla jobb. Tyvärr är nog enda sättet att köpa andra fjädrar som sänker mer. Kapa fjädrar är inget alternativ. Är pengar inga problem så är ju det bästa att köpa ställbara fjädrar och fjäderben. Mvh Björn Länk |
|
|
Man kan ju värma dom och dra ihop 2 varv men man förstör härdningen i stålet. Inte så roligt och köra runder med fjädrar som kan brista när som. Björn Länk |
|
|
Varför skulle man kapa fjädertallriken med vinkelslip? Den övre fjädertallriken sitter "löst"? Sänkningstallrik från Bonrath som bla schmiedmann säljer tycker jag verkar vara en perfekt lösning, påverkar ju inte heller hårdheten på bilen.. |
|
E30 Beemah |
du kan ju sänka/höja stötdämpar tornen E30 Beemah |
|
1BJÖRN: det är ju den övre tallriken som e gjord så att bilen sänks. O den sitter ju löst under muttern som håller den och fjädern på plats..eller hur? E30 Beemah: Hur går det till? // M.v.h. Daniel |
|
|
1BJÖRN: sen är det ju tyvärr så i mitt fall att pengar spelar en del roll oxå =) // M.v.h. Daniel |
|
E30 Beemah |
kapa tornen och lägga på en bit mellan skarven så det precis (ej) tar i motorhuven,, och där av har du dina centimetrar..funkar skitbra =) E30 Beemah |
| Ingen operation man vill göra på en så pass ny bil som på en E46a..hehe =) | |
E30 Beemah |
om man ska vara fin får man lida pin...=) E30 Beemah |
|
Aha...Tänkte på den undre fjäderskålen...... Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.