AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
843

motorn stannar!

Mi
8
Mickael
730iA -92 (V8)
hej,

har ett problem med min 730, när jag startar den så går den jätte bra, allt fungerar och det är frid o fröjd..tills värmen stiger till normal och då dör den, sen måste man vänta ett tag..ca 5min för att den ska gå igång igen.. sen är brummar den i nån minut, sen dör den! den gör så hela tiden..

vad kan det vara för fel? nån kunnig som vet?

mvh, micke
Ti
65
Tibban
525 TDA -92
Hade det varit en gammal volvo eller nånting så hade jag sakt tändspole?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
V8:an har ju 8 spolar så alla borde inte lägga av på en gång. Har du kört någon diagnos och läst av felkoder på den? Dör den i alla lägen eller bara på tomgång?

//Magnus

Mi
8
Mickael
730iA -92 (V8)
nja den dör i alla lägen, fast man är ute och kör så kan den bara dö..

men finns det så att säga nån "huvudspole" ? eller hur man nu kan förklara det, har tagit löst i princip alla synliga kontakter o rengjort dom och tändspolarna och sånt, men det blir nog snart att kostymnissarna på bmw verkstan får ta sig en titt på bilen.
320-325
tändmodulen ??.

Byt fjädrar på E39.. höj din liv försäkring innan.
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

sensorfel, vevaxel eller kam.
Felkodsminnet kan nog avslöja mera.
Finns inga felkoder lutar det åt DME'n, (styrboxen) som innehåller drivstegen för alla tändspolar, förutom inprutningen.

Hade liknande fel på min, dock mer sällan och sporadisk. Inga felkoder, provbyte av sensorer, omlödning av DME'n. Slutligen byte till beg. DME från skroten, flyttade över PROMMet.
Har gått sedan dess, 3 år.

/Lasse
HZRobban
Samma hände mig med min A3:a... Lambdan som var paj... När bilen o avgaserna blev varma så blev det CP o den la av
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.