|
|
|
|---|---|
|
Hallo har funderingar på en ny speldosa i vår 540.. Problemet uppstod när vi hämtade bilen i tyskland, i pappren stod det DSP BMW sorundsystem.. vilket jag tog för att vara minst var CD eller växlare.. men ack vad vi bedrog oss och nån DSP hittar jag inte häller endast en Business bandare.. jaja det var ju inte hella värden så vi tog bilen hem.. men väl hemma så var det svårare än jag trodde med att köpa det jag vill ha till bilen och vilka priser (må vara samlarvärde eller?).. I vilket fall som hälst så ville jag spela mp3 och då hälst med USB stick eller liknade.. In i forumet och och leta och till slut så förstog jag tror jag i alla fall att använda Ice>Link + Ipod? En Icelink plus kostar 1700:-, Ipod ca 2300:- för 4GB, slutsteg 4x65w Isotec för OEM 2300:- samt 4st 5½ högtalare CA52 för 225:-/st.. totalt 7200:- Vad tror ni om detta eller har ni andra uppslag och ider?? Mvh Turboleffe | |
Robsarve |
köp bättre högtalare och skippa isotec-boostern om budgeten är knapp. |
|
Ja budgeten är väll inte knapp men en finnansmenister i hemet som ger en knappa resurrser till inköp :( så då blir det budget varianten för att tanten inte ska gå i taket.. Har varit ned på MDS och lysnat på högtalare och dom tycker CF-5 fram samt baslåda bak pris inkl steg och sterio 16900:- ajajaj.. Men tror du att orginalet orkar driva större högtalare??? ex FD213 750:- eller varför inte 525-DC med tävlings filter 1700:- inkl filter.. Och skippa steget?? eller som du kallar booster men är isoteck ett högnivå steg??? |
|
| Du måste mörka dina inköp helt enkelt ;) , t.ex att du köpt grejerna på blocket skit billigt av någon som köpt fel storlek eller likn. | |
Robsarve |
Isotek är ett rent "högnivåsteg" (= booster). Eftersom det saknas lågnivå på Buisness så är högnivå enda alternativet. Nästan. Tyckte du att CF-5 låter bra så köp! Det är dina öron som skall lyssna på dem. Men en sak att tänka på är att högtalarna står för 70% av ljudkvalitén. Flera här har bytt sina framhögtalare (sök) och driver med buisnessradion och det blir ett lyft i kvalite, men inte direkt i volym. Det är viktigt att du väljer ett par effektiva högtalare (tyvärr kan man inte använda känslighetsspecen för att jämföra, eftersom olika fabrikat mäter olika) och då kan de inte vara allt för dyra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.