|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Var och kikade på en E38 facelift härom dagen som var utrustad med dubbelglas, när jag närmade mig bilen såg det ut som rutorna var lätt tonade och att toningen hade "släppt" i ytterkanterna på alla sidorutor, dvs. var ljusare och mjölkig och såg allmänt tråkig ut. Jag inspekterade närmare och bilen hade inte alls någon markant toning utan det var istället som om dubbelglasrutorna inte var helt täta och släppt in luft mellan sig i ytterkanterna som gett detta vidriga utseende. Det såg precis ut som toningsmaskering som släppt i kanterna så kanske ni förstår. Bilen var fin i övrigt och säljaren sa att det inte går att göra något åt rutorna utan att byta dem totalt. Jag tycker detta låter som skitsnack och frågar nu experterna som lurar här :) Vad går att göra åt detta? Är detta ett vanligt problem? MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit | |
|
En sak till - jag misstänker att bilen hade säkerhetsglas och det var filmen mellan rutorna som börjat se skum ut i kanterna. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Har själv dubbla rutor men inga av dessa problem,de var inget på klistrat skräp? | |
|
WAN, Nope, har läst lite kvickt på amerikanska forum de senaste minuterna och detta verkar vara något som drabbar många bilar med säkerhetsglas förr eller senare. Tråkigt som attan. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| säkerhetsglas är de skottsäkert du menar? har bara hört talas om vanligt dubbelglas o skottsäkert.Länk | |
|
Vad jag förstår verkar det bara vara mer resistent mot angrepp än vanligt dubbelglas, alltså inte Protection-glas. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.