AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.569

Vågar ja köpa dessa fälgar?

ed
776
edge
520dT M -15
En kille vill byta fälgar med mig.
Dessa fälgar gäller de, men de är enligt han bmw orginalen .Länk
Jag vet att bakfälgarna är 10" breda och antagligen är framfälgarna mellan 8-9".
Killen påstår att han haft dem på en e36a m3, men fälgarna är egenteligen anpassade för 5 serien. Hans m3a hade lite valsade skärmar???
Vad ja läst och tror är att de absolut inte går att klämma in dessa på min 328a e36, ja har inte valsade skärmar.
Jag vet inte vad det är för et på fälgarna.
Vad tror ni, kommer de funka?

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Nopp kommer att ta i skärmarna.
ed
776
edge
520dT M -15
Skulle de gå om ja valsade skärmkanterna..?

My precious Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

edge: vad jag vet så finns inga originalfälgar till 3- eller 5-serien som är 10" breda,,,

___
//Ulf
ed
776
edge
520dT M -15
Programmer: nej ja har ingen aning men han påstår att de e orginal..?

My precious Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om det är original så brukar det stå BMW samt artikelnr instansat i fälgen. Samtliga originalfälgar hittar du här Länk eller här Länk

Kan inte se någon fälg som stämmer överrens med den du länkar till. Den som är mest lik är väl krysseker 42. Han som säljer kan ju ha köpt dom i tron att dom är original. Andra fälgar som påminner en del om dessa är ju rondel 58 Länk men det är ingen splitfälg och på den finns inte de små bultarna med. Denna fälg finns i 10" bredd.

___
//Ulf
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Kolla upp vilket ET eller inpressningsmått det är på fälgarna.. Det är måttet på hur långt in/ut fälgen sitter på bilen. E36 med 10" undrar jag går öht utan att valsa skärmar, men iaf så bör E36 ha ett ET mått på cirka 38-45. E34/E39 har ET mått runt 17 när det gäller 10" bred fälg..

Diesel-räsern
/Rickard
se
661
seb_540
328i M F30
10" på en 328 kan man nog glömma utan större ingrepp, har dock för mig att M3 har ett djupare hjulhus så med rätt ET och valsning kan det kanske stämma att han haft dem på. Dock tror jag nog att M3s styvare chassie i fräscht skick också är ett måste, för det lär inte vara många mm kvar när fjädringen trycks ner.
ed
776
edge
520dT M -15
Fälgarna ser precis ut som styling 42 med skruvar. Det är även lika eller liknande text på fälgarna, står bla bmw och nåra nummer.
De kan ju kanske va så att de inte är 10" breda utan 9,5 också, men ja tycker han borde ha koll på de..?
Har mailat men han har inte svarat än ang et...

My precious Länk
Har någon ändrat länken? Går ju till ett företags hemsida och gäller 8.5x18 fälgar? modbargains.com/product.asp?pf_id=velocity006

Precis efter du lagt in inlägget gick väl länken till en bild tagen från sidan av fälgen och det var en rondell 58 fälg?
ed
776
edge
520dT M -15
Syftar du på mitt första inlägg så funkar den länken, och den går till modbargains.
Ville bara visa vilka fälgar de var men enligt killen så ska dessa som han vill byta med mig vara orginal fälgar från bmw och de ser precis ut som de på modbargains.
Har fått bilder av han och de är sådana fälgar men de har mkt bredare kant, och ska tydligen vara 10" breda...

My precious Länk
jag kanske blandade ihop det med något annat inlägg.

Style 42 finns upp till 9 tum för E39 i 17 och 18tum med et 20-26. Och det ha alltså större centrum hål också.
9tum och ET 26 tror jag inte på riktigt, defenitivt inte utan valsning.
Länk

Och i 9.5" för E38 med ET25
Länk

ET runt 20 funkar nog inte fram heller med 8-8.5tum

Jag har själv en uppsättning style 42 split fälgar i 7.5/8.5x17 ET41.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det går aldrig....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Du kan sätta 3-seriens fälgar på 5-serien med spacers men tvärtom är lögn i helvete. Dessutom, om du ändå skulle peta in dom och låta dem sticka utanför skärmkanten, så förändrar du bilens spårvidd..
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... och då kommer bilen att gå skitdåligt - du ruinerar en i grunden bra väghållning med så feta fälgar/däck!

BMW CS #6212
ed
776
edge
520dT M -15
Fick mail av han nu.
Bak var de 9,5" breda och fram 8".
Han sa att et inte stod men de stod nåt is 25 bak och is 20 fram, antagligen är de et kanske?
Sen påstår han att de är jätte många som kör med 5serie fälgar på 3serien, visst de går ju men de kommer lite för långt ut.

My precious Länk
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Jag har 9,5 i bak på min e36a och jag har valsat skärmkanterna men det tar fortfarande i hjulhuset om man sitter fullt med folk i och kör på ojämna vägar...
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Narvselius: Jag känner ingen skilnad på den bredden jag har nu (9,5) mot mina förra som var 8" i Acceleration lr i toppfart...
uf
53
uffe1
520Dx Touring -16
I vissa fall finns det ett bättre alternativ än att valsa skärmkanterna och dessutom snyggare, svarva av en bit av anläggningsytan. Detta är dock endast något som proffs klarar om det skall bli bra, jag gjorde själv det på mina gamla fälgar. om det går beror också lite på hur fälgarna ser ut är anläggningsytan väldigt tunn går det inte. Däcken behöver krängas av innan också!

Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Jag har precis sattit på kopior av dom fälgarna och dom är 8.5x18" et35 med 225/40 och det tar i lite i skärmkanterna bak på min 325:a.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Orginal till 5-serie ja men det betyder inte att de passar 3-serie.

Tror att dom inte passar kommer att ta i skärmkanterna som en tidigare skrev.

M som i Motor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.