|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat en e46 cab i Tyskland som på pappret är precis vad jag vill ha. Jag frågar mig dock om handlaren är att lita på. Både pris och miltal ligger aningen lågt om man jämför med många andra likvärdiga fordon på mobile.de. Vidare har handlaren rätt många överstylade beamers till försäljning, vilket även det känns lite si så där. Spontant, vad känner ni när ni tittar på annonsen samt handlarens sida på mobile.de? Handlaren: Länk Objekt: Länk Superschysst om jag kan få lite kommentarer på ämnet. Mvh Pelle | |
| Tittade som hastigast på handlaren och annonsen. Verkar vara en bmw-handlare, dock ej auktoriserad. Annonsen på bilen ser ok ut. Priset har jag inget hum om. Det verkar vara många bilar i lager som gått precis under magiska 10000 mil!? Kanske tillfällighet!? Bilens historik är viktigare än handlarens intryck. Iaf ingen vimpel-barack-bakgata-handlare... | |
|
Handelsregister: Keine Eintragung Handelsregister-Eintragung: Keine Eintragung Länk Betyder "keine eintragung" att det inte finns någon uppgift huruvida firman är registrerad eller liknande? Mvh |
|
|
Tycker att dom flesta handlare verkar sakna dessa uppgifter. Vet dock inte om det automatiskt behöver betyda något negativt. Denna handlare tillhör ju inte de värsta vimpelhandlaren och han har ju en hyffsad vagnpark dock så finns det ju åtskilliga handlare jag hellre hade köpt bil av. När det gäller 10000mil så har jag fått uppfattningen att många tjänstebilsbrukare byter in sina bilar vid detta miltal och när jag letade 320d så hittade jag ett par handlare som verkar ha som huvudsaklig affärsidé att köpa in dessa bilar från leasingföretagen. ___ //Ulf |
|
|
Denna handlare känns som en typisk begbilshandlare. Inte BMW-auktoriserad. Skulle inte lita på dem utan någon form av referens, men så är jag en väldig pesimist när det gäller bilaffärer - men det ska man vara när det är så pass mycket pengar i omlopp Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tack för alla svar! :) Bilen har visst redan sålts så det blir inga spekulationer på den. Intressant att höra åsikterna om handlarbevis etc. |
|
Juhas 530i |
Hur menade du om handlaren var att lita på? Tänkte du skicka kontanter till han eller? Skulle du våga köpa ett hus osett? Mvh Juha |
| Lita på bilhandlare ??? Aldrig.......... | |
| Rödluvan och vargen möts dagligen hos mobile.de. ;) | |
|
Juhas 530i: Jag menade "lita på" som i seriös handlare. Har hört att de finns en någonstans där ute, men han är visst rätt ensam :P Men skämt åsido, visst kan man åka ner till en aukt. BMW-handlare och shoppa men då blir priset därefter. Har kompisar som handlat bil (dock ej BMW) från privatpersoner i Tyskland med mkt bra resultat. Klart man får lust att göra en bra affär efter att sett dem lyckas. Men jag e ju inte helt dum i huvudet, skulle inte göra affär om det inte känns helrätt. Men för att lyckas med det måste man ju inte köpa från aukt.(=dyr) handlare. Sen är det ju, för mig iaf, ett litet äventyr att åka iväg och hämta hem (förhoppningsvis!) drömbilen! /Rödluvan :) |
|
| Den här typen av beg handlare köper det som bmw handlarna själv inte vill sälja! Akta dig! | |
|
erland: det är klart att det i vissa fall kan vara bilar som ska akta sig för men realiteten är att BMW-åf får in sådana mängder av bilar i inbyte, fd tjänstebilar, etc att dom inte har möjlighet att själva ta hand om dessa och sätta ut i hallen. Det sker t ex regelbundet auktioner hos de största BMW Niederlassung där utvalda oberoende handlarare har möjlighet att köpa in dessa "överblivna" bilar. Bara för att BMW-handlaren beslutar att inte själva sälja dessa till slutkund så betyder det automatiskt inte att det är något fel på bilarna. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.