|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta vad det är för däck som passar på en 10x17 fälg. Har hört att 255/40, 265/40, 275/35 och 285/35 ska gå. Det är väl inte värt att ha bredare? Hur ser det ut med t.ex 265-285:or på. Blir 255/40 för litet? Vad är egentligen lagomt för 10x17? Tacksam för svar. //Schnitzer | |
| Lagom är 255,265, sen är det för mycket däck för fälgen, vilket är fult. | |
|
255 är definitivt för lite. även med 265 tror jag fälgen sticker ut aningen utanför däcket, eller så är det precis. vad jag har sett så skulle jag kört med 275x40 på17", 18" 35 profil [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
tror o tror...räkna själv. 10x25,4mm = 254 mm Alltså är 255 exakt lika bred som fälgen, 265 sticker ut 5 mm på var sin sida,osv,osv, o det vet jag för jag kör på 265-or på 10" fälg. 275/40, nej tack.Inte alls snyggt o köra omkring på 110 mm däck(höjden,0,40x275), där snackar vi inte längre om lågprofil. Men smaken är som baken. Det finns säkert många som gillar o åka omkring på ballongdäck. Mitt råd:255, max 265/40.Det blir snyggt! Ha det. |
|
|
mäter inte 10" insidan på kanten av fälgen? isåfall får man ju lägga till 5mm på varje sida, och då hamnar man på 265 som ligger exakt i kant. menar du att det är stor skillnad på högd på 265x40 till 275x40? det blir exakt 5mm som skiljer, tycker inte det är så extremt mycket faktiskt. 5% skillnad, tror inte någon märker skillnaden [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
5 mm är mycket för mig.5 mm kan räcka till för o få fel värden på km/h mätarn med för den delen. och TRO mig, 265 ligger inte kant i kant med fälgen, den ligger utanför fälgen. Så är det med det. |
|
|
hur ska du kunna undvika en sån liten skillnad? nästa steg är 35 profil, och då blir det lika stor skillnad åt andra hållet ju.... finn lixom inte 37,5 profil menar du att du märker en skillnad på 1% på hjulomkretsen? tror inte det, när du kör 100 så visar mätaren 101. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| hade 255/40 på mina 10" tyckte det såg jävligt bra ut men som sagt smaken är delad!! | |
|
snyggt är en sak, men praktiskt en annan.. jag vill ha däcken så sdom skyddar fälgarna, man vet aldrig när en trottoarkant attackerar, eller om man lånar ut bilen nån gång, har man då för smala däck så har man ju garanterat hack i fälgarna sen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Det är sant, däcket ska ju skydda fälgen, lite i alla fall.Det är ju inte helt fel heller ifall fälgen sticker ut jättelite utanför däcket, såsom 255 på 10".Det hade jag innan jag gick uppt ill 265,275/35 däremot, det kan inte va helt fel... | |
|
Jag har funderat lite och kollat runt på bilder. Däckverstaden rekommenderade 255/40, så det blir det eller 265/40. Har någon några däck så hör av er. Måste ha däcken så jag kan besiktiga bilen. //Schnitzer |
|
| Själv så skulle jag köra med max sänkning o 245/35 grymt..... | |
| Men du kör ju med 7-serien där är det andra bullar..... | |
|
245x35 på 10" fälg, går det att få på överhuvudtaget? 245 är ju till 8,5" jag tycker det ser skit dumt ut när fälgen är för bred för däcken, så däcken riktigt dras ut [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.