|
|
|
|---|---|
| 525 it -04 svartmet 5000 mil med bl a komfpkt, shadowline, sportskinn, Utökad klima, aktiv styrning, drag, m+k, lm 17", Prisidé? | |
| Jag hade en silver -04 som gått 7500 med komfortstolar, hifi mm. Den gick för drygt 300. Något liknande borde denna gå få loss för. | |
| Tackar!, då verkar jag ha något på gång. En följdfråga till denna värdering: vad exakt ingick i detta komfortpaket ( vad kostade det?) och är det något särskilt man bör kolla upp på denna kärra? | |
|
Hej, tänk på att en ny e61 kostar 338 000 kr. /M Min bil: Länk |
|
|
Det första komfortpaketet (idag "advantage") tror jag innehöll samma som dagens advantage + xenon (som idag ligger i "comfort"). /M Min bil: Länk |
|
| Jo fast med komfort, advantagepaket, metallic, drag, sportstolar och aktiv styrning är du redan över 400 tkr på en 523:a. Min snikversion på en 520 dt hamnar på 420 tkr. Ett överslag på nämnd bil hamnar på ca 495 tkr i inköp med all utrustning varför drygt 300 nog kan vara helt ok på en knappt 2 år gammal bil. | |
|
Över 400kkr BRUTTO ja.... Och bilen är redan 2 år gammal... Jag tycker spontant att det är lite i överkant. Es geht los... |
|
|
Väg in fri service, vagnskada + garantier + ett nyare utförande. BMW har en massa paketrabatter nu och du kan lätt få 6% på bilen utöver de rabatterna. /M Min bil: Länk |
|
|
Min kärra gick på 440 efter rabatter när jag köpte den. Nu var det bara en service kvar och bara halva vagnskadegarantin och snart ingen nybils garanti. Jag tyckte runt 300 var mycket OK i inbyte för min då jag kört 7500mil med den. Det blir "bara" 18,70kr/mil. BMW har haft många 525it med div utrustning ute för ca 329 och de har haft rätt låga mil, så E61 har inte så bra andrahandsvärde även om de är svensksålda. Jag hade komfortstolar, drag, utökad klima, sportratt, PDC, MoKv mm på min. Tänk också på att en 525i -04 har runt 20 lägre andrahandsvärde om den har den gamla motorn. Har för mig att gamla komfortpaketet var bara rails, larm, xenon och mugghållare. |
|
|
Speciellt att kolla upp: * Normalt så skulle jag säga komfortstolar och Hifi, båda är mer eller mindre ett måste. Såg att du specat Sport skinn och det är inte så mycket att göra åt. Kan tänka mig att komfortstolar är värt ca 10 extra på en beg bil. Jag skulle definitivt lägga det extra på en beg E61 om den har komfortstolar. * Drag: Kostar multum att eftermontera, typ 20 000kr! * Kolla så den är uppdaterad nyligen på programvaran. Det är rätt dyrt att låta uppgradera den och det kan bli mycket strul. * Modifierade dörrlister. Det gnekar om de gamla när man kör i gupp. * Mugghållarna brukar kärva. * Så den inte är plåtlagad. Det krävs speciellt intyg från BMW för att garantierna skall gälla om den är plåtrepad. * Gasdämparen till bagageluckan tar lätt slut. Skall vara bra tryck på sommaren, går segt annars på vintern. * Kolla om det är RFT däck på, då är inte reservhjul standard. * Bagage rollon var det modifiering på. Kolla så det är kullager på pinnens ändar. Det var vad jag kunde komma på just nu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.