|
|
|
|---|---|
|
Tänkte lacka om bilen i sommar nere på Balkan, var får jag tag på lacken i sig? Säljs den på bulk från BMW eller vad är enklast? *BAWORAK* | |
| Du kan gå in till en vanlig färghandel och beställa det. Färgkoden står i motorutrymmet. | |
|
eller också åka till en lackfirma (en billackerare)och be dem beställa hem färgen åt dig. Köp någon kvalitetsfärg, ex.vis spies hecker eller dylikt, det är något lättare :-) att få till bra resultat med en sån... /Martin |
|
|
Ok, tack för tipsen. Får man det då på en burk som man kan ta med eller? *BAWORAK* |
|
porta |
Du kan säkert få det i en ica-påse om du vill. Skämt å sido så får du det antagligen i en burk. Satsa på en kvalitetsfärg som t.ex. Du pont eller PPG |
|
Hmm...Utan o veta vem som skall lacka om din bil så nog kan man köpa exakt samma fabrikat på färger mm nere i "balkanländerna" som här hemma i sverige...Kan ju va lite "risky" att ta med sig färg själv, jag tänker på att det kan bli riktigt varmt i din bil under resan, dessutom måste du även köpa rätt förtunning mm...Sen kan det vara så att olika fabrikat på lackerna har olika "flash off" tid, man kanske inte kan använda vilken grundfärg som helst osv, allt detta måset din tänkta lackerare känna till..Ska du köpa färg i sverige bör du köpa med ALLT, dvs från grundfärg till klarlack, o glöm inte förtunningen! Sen ska man inte glömma att många lackerare "känner" just det fabrikat de valt att jobba med, de vet vilken viskositet det skall vara för att få rätt resultat osv... Mitt tips är du redan nu tar kontakt med de som skall lacka din bil o frågar de vad de föreslår att du köper, kan tänkas att de föredrar att använda det fabrikat de har själva. Så länge de använder sig av"välkända" fabrikat(tex Sikkens, Glasurit, PPG, Standox osv) så behöver du inte oroa dig för att det skall skilja mellan tex "svensk Glasurit färg" och "balkansk Glasurit färg". Det viktigaste vid en lackering är inte vilket fabrikat du har på lacken utan hur väl under/för arbetet är gjort... |
|
|
Ok, Tack för ett kanon och utförligt svar. Fridens *BAWORAK* |
|
|
Det kan vara bra om Lackeraren får välja färg och så men jag har hört att det inte är så noga med rostskydd i grundfärgerna i den delen av värden . kan nog vara värt att kolla upp . M som i Motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.