|
|
|
|---|---|
|
Min oljetrågspackning har gett upp och måste bytas. Jag har kollat runt lite grann och det verkar vara rätt jobbigt att utföra denna operation på M30-motorn. :( Såvitt jag förstår så måste motorn lyftas eller går det att byta packningen utan att ägna precis hur mycket tid som helst åt att lyfta motorn? Allt blir ju en del mycket jobbigare om man verkligen måste lyfta den... | |
|
Har inget specifikt svar på M30, men på min 518 och 750 har jag bytt utan att lyfta motorn. Bilder på bytet på V12:an finns i bilbloggen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej, det behöver du inte göra men det känns nästan så om du har plockat bort nästan halva motor :) |
|
|
ErikW - Vad jag tycker mig ha läst mig till så är det specifikt för M30, men det vore trevligt om jag läst fel eller missuppfattat. :) Grabber - Kan du utveckla "nästan halva motorn"? :) Hur mycket behöver man plocka bort? |
|
|
På en E28 med M30 motor måste man lyfta den, vet inte hur det är på E34. Men det räcker med att lossa ena motorkudden & lyfta den några centimeter med domkraft. M V H Johan |
|
|
För att förtydliga så har jag inte plockat ur något av trågen helt, utan bara lossat det så jag kommit åt att byta packning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.