|
|
|
|---|---|
J.B |
Hejsan . Någon som kan ge mig lite råd om fälgar till min 523 96-a E39. Alla skriver betekningar hit och dit i annonserna så jag blir snurrig , ex passar fälgar som sitter på BMW-s 3 serie min ?. Eller finns det någon sida där man kan läsa om vilka fälgar som passar respektive BMW model ?. J.B |
|
www.oclbrorssons.se är en bra sajt där kan du prova nästan alla fälgar på din bil och se hur det ser ut.. En annan ide är ju att gå in hos din lokala däck-handlare och be honom att förklara allting du undrar över. Och du !! ingen fråga är för dum.... Lindlot med fyra låsbultar per hjul |
|
|
Lite korta tips: 3-serien passar inte. Visserligen samma bultmönster men ger fel spårvidd. Rekommenderar dig att enbart satsa på fälgar som är till för E39. Dimensioner på däck står i din instruktionsbok, tex 205/65-15, 225/55-16, 235/45-17 skall alla ge ungefär samma omkrets, om jag minns rätt. Har själv 225/55-16 vilket jag tycker är en bra kompromiss mellan stil, komfort och ekonomi. Se fö omräkningstabeller under "Diverse" här intill. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.