|
|
|
|---|---|
|
Den förargliga rostkanten behöver åtgärdas men jag begriper inte hur det är tänkt att få loss locket. Vågar inte våldbryta på de fnörpiga plastfnupparna utan undrar om det är nån annan härinne som vet bättre än jag ? Bilen 525 IA - 92 | |
| Det är plastclips, så om du petar in spärren på karossidan så ska de gå att dra rakt ut sen... billiga på bmw annars fick jag erfara vid en tankning...;) | |
|
Är lite knepigt. Man behöver nästan vara två personer, en som trycker in plastclipsen med två mejslar och sedan en som drar det hela rakt ut. Idiotiks konstruktion som bara skriker ta sönder mig... *BAWORAK* |
|
| Som sagt:Gångjärnet kostar inte många spänn om det skulle gå sönder. | |
|
88:- inkl. moms för att vara exakt. Jag köpte ett förra veckan. |
|
|
Tack för svaren ! Det blir våld helt enkelt. Lika bra att köpa nytt gångjärn när det inte kostar mer än så. |
|
|
Du gör rätt i att köpa ett nytt gångjärn. En varning dock. Akta så du inte buklar själva tanklocket när du ska plocka loss det gammla gångjärnet från det. Man sticker nämligen in en mejsel mellan ett clips och plåtlocket och det är lätt hänt att mejseln buklar tanklocket innifrån. Låter kanske luddigt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.