AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
949

325 med Bl.a. start problem ;(

Lu
41
Lursé
325i -88
Hej hej
har haft en 88:ans 325:a i snart 2 år nu och den har spökat lite ända sen jag köpte den.

Redan när jag köpte den så startade den lite taskigt, eller rättare sagt, den startar bra men direkt den går igång så slocknar den om man inte hjälper till med gasen, den går även inte på alla cylindrar under ett antal sekunder och man måste då gasa hela tiden så den inte slocknar...detta försvinner dock när motorn är varmare, blir betydligt lättare att hålla igång om man använder motorvärmare.

Har kollat allt fördelare, rotor, spole och stiften och de ser bra ut, verkar inte vara tändningen som spökar iaf.
Borde väl inte vara spridarna som läcker? då borde den väl starta dåligt fast man har igång motorvärmaren och oljan luktar väl bensin isf vilket den itne gör.

Andra saken den gör är att den "rycker" till ibland, det kan hända när som helst och har bara blivit värre och värre, det är som att den bryter allting. Om den gör detta när bilen står på tomgång så slocknar den men de är inga problem att få igång den igen.

Någon som kan hjälpa till med detta, ge exempel på vad man kan kolla eller något sånt...tacksam för all hjälp jag kan få
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Pröva byta den blåa givaren på termostathuset.

Den talar om för Motronicboxn vilken temp din motor har.

_______
/Chrille Länk
Lu
41
Lursé
325i -88
går den att mäta, ohmen när den är kall och varm eller något sånt? har ingen lust att beställa en ny utan att kolla den först

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
kanske spricka i fördelaren? hade de på min 244, syns inte alltid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.