|
|
|
|---|---|
|
Har varit och inhandlat ett par 17" fälgar. De är inte orginal men har likvärdigt ET och bultcirklen är rätt. Har haft obalans i fälgarna och va då och balanserade dem. Efter balanseringen så hade jag likvärdiga vibrationer i ca 70km/h, ska tilläga att fälgarna inte är skeva eller nått. Funderar nu på om det kan ha att göra med att jag inte har någon centrumring? Har för mig att om man kör med icke orginalfälgar så krävs det oftast en plast centrumring för att få fälgarna rätt? MVH | |
|
Har inte fälgen exakt mått på centrumhålet behövs en centreringsring för att centrera fälgen mot navet, annars uppstår ofta en obalans som den du beskriver... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack.. MVH |
|
| Va ute och kollade och jag hade ett glapp på ca 2-3mm, får åka ut till min lokala däckfirma och kolla om de kan fixa det. | |
| Fixat och 140kr fattigare. Att 4st 2mm plastringar kan förändra en bils egenskaper så mycket är helt otroligt. Nu går bilen som en dröm igen på motorvägen. | |
|
Du anar inte hur många som lagt ner massor med pengar på att byta halva framvagnen för att bli av med vibrationer och obalans när det i själva verket bara varit fälgarna som inte varit centrerade på naven. Det är de små detaljerna som gör det! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.