AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.559

Adapter ISO till BMW original?

Tjo!

Jag har fn ISO-kablage i min bil då föregående ägare troligen haft någon eftermarkadsenhet installerad i bilen. Jag vill dock ha en originalenhet så därför vore det smidigt med en adapter som man bara kopplar på det befintliga ISO-kablaget och som utmynnar i en BMW original-kontakt som bara är att koppla in en Business RDS/CD.

Var tusan köper man detta? Tycker jag har letat på flesta platser där man kan förvänta sig hitta sånt.

/Olof

Sportsfahrzeug aus München
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Grattis till bilen, jag trodde det skulle bli en 540 istället! När får vi se bilder?

Det blir nog svårt att hitta en adapter åt det hållet. Åk till skroten och klipp loss ett originalkablage och montera istället för ISO-kabalget. eller tillverka ett eget.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sitter inte originalpluggen kvar eller har man direktskarvat in ISO-kablaget?
Skroten som nämnts eller hör med nån telekomhandlare efter "music mute", ett system som kopplade in sig mellan stereo och mobiltelefon med handfreeljud osv ut i bilhögtalarna. Där finns kablage med både hona och hane BMW-plugg, även i vissa fall med ISO-plugg i andra änden också.
Fast det blir ju mycket kaka på kaka, jag hade skarvat in ny BMW-kontakt, har du tur så hittar du med rätt färger osv, bara att skarva på mot de befintliga kablarna.

FP
ErikW:

Tack! Var farligt nära ett tag men när jag tänker igenom det så känns det så fel till de småsträckor jag kör. Blir kanske något roligare som komplement till brukssläden sen. Det är iaf rätt årsmodell på denna ;)

folke:

ISO-kablaget är direktskarvat. Får nog bli som du säger då, få tag i en BMW-plugg typ hona och skarva på alt sätta ISO-plugg i andra änden till befintligt kablage.

/Olof

Varken MDS eller BRL hade något att erbjuda. För den som letar efter ett likadant kontaktstycke, så kan jag meddela att jag slutligen hittade vad jag sökte i en tysk e-butik:

Länk

/Olof

Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
conrad finns i sverige också, så du kan ju höra med dom
Jepp, men produkten finns inte i det svenska sortimentet. Men om man som jag har hittat artikelnumret på den tyska sajten så kan de fixa det också.

/Olof

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.