AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
907

Passar hjulen? 255/40/19"

Fälgarnas dimension: 19" 9½" breda ET20, däcken 255/40 runt om till en 525 2002. Kommer detta gå in i hjulhusen el så kommer det ta i? Jag har ingen aning men jag vill vara säker innan jag gör ett köp. tack för all hjälp!

Mvh Dragolito
Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Tjena Dragolito!

Ska inte vara några problem med bredden men kanske är profilen lite hög på däcken.... testa innan köpet om du har möjlighet till detta!
Tjena SKii!

Har ingen möjlighet o testa tyvärr, men ska se om killen kan lägga 35 i profil istället för 40..

Mvh Dragolito
Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Tja Dragolito!!Dom passar EJ fram,bak är det inga problem,men fram blir dom att ta i innerskärmen,du måste gå ner i profil,30 eller35 profil,prova att gå ner i dimention,235:or bör sitta fint,vet av egen erfarenhet.
Jensa

Jens walles: tyckte också att 255 fram skulle ha varit för brett, men kan jag ha 235 på en 9½" fälg, vill inte ha det tyska stuket med för små däck på breda fälgar om du vet vad jag menar? .....

Mvh Dragolito
Je
197
Jens walles
BMW 525 Tds Touring-95
Tja Dragolito!!Du kan ju konstatera att 255: med 40 profil,kan du inte ha,så då är det enda att gå ner i dimention och profil,personligen skulle jag satsa på 235/35/19,för att det inta skall "ta i"när du svänger fullt ut åt Vä/Höger,och vid inbromsning.

Hade 235/35/19 på en regält sänkt E34,å`det såg mycket bra ut,samt att det gick att åka utan problem.

Det är synd om man måste demontera innerskärmarna fram för att man har för breda/höga däck,då är man lite fel ute.

Hoppas att du finner en bra lösning,satsa på 235:or,då vet du att det funkar.
Jensa

s_
38
s_hobbe
540iA Touring -99
Jag har 245/40-19 fram på en 540 (ej sänkt) utan att dom tar i, men det är iof på en 8.5" fälg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.