|
|
|
|---|---|
|
Fälgarnas dimension: 19" 9½" breda ET20, däcken 255/40 runt om till en 525 2002. Kommer detta gå in i hjulhusen el så kommer det ta i? Jag har ingen aning men jag vill vara säker innan jag gör ett köp. tack för all hjälp! Mvh Dragolito | |
|
Tjena Dragolito! Ska inte vara några problem med bredden men kanske är profilen lite hög på däcken.... testa innan köpet om du har möjlighet till detta! |
|
|
Tjena SKii! Har ingen möjlighet o testa tyvärr, men ska se om killen kan lägga 35 i profil istället för 40.. Mvh Dragolito |
|
|
Tja Dragolito!!Dom passar EJ fram,bak är det inga problem,men fram blir dom att ta i innerskärmen,du måste gå ner i profil,30 eller35 profil,prova att gå ner i dimention,235:or bör sitta fint,vet av egen erfarenhet. Jensa |
|
|
Jens walles: tyckte också att 255 fram skulle ha varit för brett, men kan jag ha 235 på en 9½" fälg, vill inte ha det tyska stuket med för små däck på breda fälgar om du vet vad jag menar? ..... Mvh Dragolito |
|
|
Tja Dragolito!!Du kan ju konstatera att 255: med 40 profil,kan du inte ha,så då är det enda att gå ner i dimention och profil,personligen skulle jag satsa på 235/35/19,för att det inta skall "ta i"när du svänger fullt ut åt Vä/Höger,och vid inbromsning. Hade 235/35/19 på en regält sänkt E34,å`det såg mycket bra ut,samt att det gick att åka utan problem. Det är synd om man måste demontera innerskärmarna fram för att man har för breda/höga däck,då är man lite fel ute. Hoppas att du finner en bra lösning,satsa på 235:or,då vet du att det funkar. Jensa |
|
| Jag har 245/40-19 fram på en 540 (ej sänkt) utan att dom tar i, men det är iof på en 8.5" fälg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.