AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
779

Montera lös cd-växlare i E34

pe
110
peeak
525i -93
Hejsan

Jag har en cd-växlare bak i skuffen i min E34 -93. Tror att det är original. Den sitter bakom vänstra baklyktan.

Jag använder den inte, så jag skulle gärna vilja plocka ur den för att få mer plats. Men hur sjutton skruvar man lös den?
Den ser ut att sitta med två stycken vanliga bultskruvar med en storlek kring 10mm. Men jag kommer inte åt de skruvarna då de är typ försänkta ner i ett plast"rör". Måste man ha något sorts specialverktyg? Kan ordna en bild om ni inte förstår.

Mvh Tobias
pe
110
peeak
525i -93
Eller ja, det är väl själva konsollen som håller i cd-växlaren som jag inte får bort.
Har aldrig haft själva cd-växlaren :)
Det ska bara vara att lossa alla skruvar och lyfta ur. Den sitter fast på flera ställen (se bilder). Länk

Mvh Carl
pe
110
peeak
525i -93
Hm, jag kanske inte har original ändå. Om jag ska vara ärlig så är jag inte riktigt säker på vad det där. Jag har i alla fall fattat det som att det är en konsoll/hållare för en cd-växlare. Så här ser den ut:

Länk
pe
110
peeak
525i -93
Vid närmare efterforskning kan det hända att det är en konsoll till en telefon. Jag har faktiskt ingen bra koll alls på den där makapären :P
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vad händer om du lossar på klädseln och vänder den upp och ner? Kommer du inte åt ngt på undersidan då?

*BAWORAK*
pe
110
peeak
525i -93
Den går inte att vända upp och ner. Den sitter fast direkt i plåten. Lär nog ta och svänga förbi bmw-verkstaden och höra.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Va??? Jag tror dig, men hur fasen kommer du då åt tex reservbaljan??? Det där kan då inte vara orginal i så fall.
Du har ingen förlängninshylsa eller liknande?

*BAWORAK*
pe
110
peeak
525i -93
Var nog en väldigt otydlig bild det där. Här kommer bättre:

Länk

Här syns skruvarna nere i hörnen

Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Som sagt,
Åk till Biltema Claes O eller ngn annan billig firma och köp dig en förlängningshylsa. Inga problem att få ner det där. Alt en sån där låda med lite hylsor och bits i. Bara ner med hylsan och sedan på med "mejseln" så at säga.

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
I övrigt är det nog antingen en telefonhistoria eller möjligen där ett slutsteg kan sitta, den svarta kabeln ser ut att vara en radioantennkabel, i vilket fall inte en växlarkabel.

Lycka till

*BAWORAK*
pe
110
peeak
525i -93
Okej, ska kolla upp det! Tack ska du ha!
Ulke
Är en kasett till en fast monterad telefon, så den kan du ju hysta...

Ta en lednyckel 10mm (om det är rätt dimension) och sedan en skiftnyckel runt skaftet o vrid.... (dessa verktyg brukar ju finnas i var mans verktygslåda)

//ulke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.