AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
664

Navi speed i E34

Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Har en Sony CDX-NC9950 med tillhörande navi NVX-HC1 som skall installeras. Stereon var en promenad i parken med ISO-kontakten, navin är jag mer undrande över.

Var hittar jag en signal för "speed" i en E34? Har sökt och läst här på forumet, nyare bilar verkar ha signal som går att använda i stereons kontakt men finns detta på en så gammal konstruktion som E34? Bilen är en 525-95.

"Reverse" borde gå att plocka vid växelspaken?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har för mig att detta tillgängligt på E34, men jag vet tyvärr inte vilken det är.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Nästan rätt blev det...?

Hade en svart-vit sladd i den stora stereokontakten enligt tidigare inlägg, kopplade in speed på den. Reverse jordade jag, får göra det snyggare när jag placerar navenheten på rätt ställe.

Problemet nu är att jag inte kommer in i några menyer då systemet tycker att jag borde parkera och dra åt handbromsen först. Haken är att den ljusgröna sladden som borde finnas i stereons stora kontakt inte finns där, den skall anslutas till handbromsen. Saknar även vit-orangea som är för nivån på belysningen?

Jag vet inte om den får korrekt speed-signal som det är nu, det kanske enbart är "tröghetsnavigering" via gyrot som gör att den placerar korrekt på kartan om man åker i tunnlar? Klaratunneln samt Södra länken var inga problem iaf.

Fortsättning följer...
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Slaktade korntakten på en gammal Sony-stereo som låg och samlade damm. Nu är handbromsanslutningen fixad. Men den kommer att kopplas om så att man kan ratta alla menyer oavsett om bilen står still eller inte.

Vet fortfarande inte om jag får ngn "speed" från bilen till navin, finns inget i inställingarna som hintar om det fungerar eller inte. Blir nog ett samtal till Sony efter helgen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.