AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
917

Utnytjande av Europlus i Sverige.

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Hade min 530 inlämnad för byte av PDC-sensor på Automax i Kalmar och dom fixade det utan att jag behövde lägga ut några pengar !

Dessutom nämnde jag att jag "ibland" (kall väderlek)
har några pixelfel i instrumentpanelen men typiskt nog så fungerade allt just nu.. Min garanti går ju ut den 5/5 så jag har ju inte så många dar på mig. Det var heller inga problem utan dom skickar papprena till Europlus, fakturerar dom och beställer panelen så att det bara är för mig att åka dit och få den monterad..

Kan varmt rekomendera Automax i Kalmar..

Mvh Jimmy

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Skönt att slippa ordna med det själv.

Någon annan som lyckats få BMW-verkstan att hantera EuroPlus?

Theanders i Lund vill inte göra det men dom gjorde i alla fall en skriftlig offert som jag kunde faxa ner till EuroPlus.

___
//Ulf
Vad beror det på att vissa verkstäder vägrar EuroPlus? Prutar dom på reparationskostnaden med verkstaden, alltså lägre timdebitering samt lägre reservdelspriser? Eller är det bara så att EP håller på pengarna så pass länge att det skapar irritation?
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tror faktiskt inte att det är något av det utan det beror nog enbart på osäkerhet och rädsla av hur det fungerar..

Mvh Jimmy
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag hade Europlus på min fd E46. När termostaten packade ihop så tänkte jag utnyttja den.

Verkmästaren på LO's bil i Västerås (aukt BMW) frågade direkt om den var importerad, det "tråkiga" för han var ju att jag köpt bilen på just LO´s ett halvår tidigare och att det var DE som utfärdat garantin eller vad man ska säga.

Så det blev aldrig något problem, jag behövde aldrig blanda mig i någon pappersexercis.

Vet inte hur det är nu men i mina försäkringsvillkor stod det att garantin endast gäller för den ägaren som tecknade försäkringen. Så kränger man bilen är kvarvarande europlus garanti noll värd.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.