|
|
|
|---|---|
|
Hej Körde i ett hål i vägen med bilen och efter det dunkar det från framvagnen.Det dunkar mer när jag svänger höger och slutar när jag svänger vänster. Fälgen fick sig en smäll men har bytt fälg och det slutade inte.Inget som syns direkt och känner inget glapp någonstans och det märks inget när man kör inga vibrationer eller dylikt men det dunkar hela tiden ju fortare jag kör desto mer dunkar det. Någon som vet vad det kan vara??? / Robert Det ska inte vara billigt att köra bil det ska vara roligt!! | |
|
Vet inte var jag ska börja leta!! Det ska inte vara billigt att köra bil det ska vara roligt!! |
|
| Kolla så att du inte har knäckt något spabilisatorstag, krängningshämmare eller något sånt. Vet inte om det är idé att kolla fjädrarna också. | |
|
Jag är inte säker.., men tror mig ha läst någonstans att om hålet var på vägbanan , så kan man fota den och begära ersättning från vägverket, men det måste kanske bevisas på något sett oxå att det var där skadan skedde? kan det vara lagret som blivit skadat pånåvis...?eftersom det låter mer ju fortare du kör... Äntligen BMW :) |
|
| Den kan nog vara lagret, det känner man om man svänger och belastar lagret då brukar ljudet öka sväng åt andra hållet då minskar det eller försvinner. hadde en renault 5a som var på centralverkstaden i Paris och de kunde inte hitta felet, för mig tog det ca 30 sek. i bilen. ljudet uppstod endast då man svängde skarpt med bilen. | |
|
Verkar som hela navet fått sig en smäll, fälgen tar i fjäder benet. Ska ta bort navet men har ingen 35mm hylsa hemma får låna en på jobbet. Fjädrarna är en vecka gammla så det borde det inte vara och dom sitter som dom ska. Har också hört att man kan kräva vägverket på ersättning men alla jag pratat med "tror"det är så får ringa till vv och höra. Det ska inte vara billigt att köra bil det ska vara roligt!! |
|
|
Har nu bytt hjullager och det blev inte bättre... Tror nu att styrstaget fått en smäll också och ska byta det i morgon är det inte det får ja nog lämna in den... |
|
|
Det var inte styrstaget heller provade att sätta dit en 5mm spacer och då blev det tyst. Det ska inte vara billigt att köra bil det ska vara roligt!! |
|
| Har du kollat om det finns skrapmärken efter något på insidan av fälgen? ex. bromsoket. | |
|
Skrapat i mot fälgen. Det ska inte vara billigt att köra bil det ska vara roligt!! |
|
| Det är säkerligen stötdämparlagringen som har fått sig en smäll... Inget besiktningen ser och ger nedslag på men brukat låta väldigt otrevligt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.